15. syyskuuta 2015

Playboy-lehden naisten ulkonäön tarkastelu

Edellisessä kirjoituksessa oli vähän juttua entisaikojen kaunottarista, niin tuli mieleen jo yli 60-vuotta julkaistun Playboy-lehden kansikuvat, joita voisi tarkastella. Ainakaan kasvonpiirteiden perusteella ei näytä tapahtuneen huomattavia muutoksia, että samanlaiset ja myös esim. hyvin sirot tai söpöt kasvot omaavia voi löytää tämän päivän ja kauan sitten julkaistuista lehdistä.


Playboy Covers - Lähde - Audrey Allen recreates October 1963

Pitäisi tutkimuksista tarkistaa, mutta muistaakseni tänä päivänä mallien painoindeksi on keskimäärin vähän alempi kuin aikanaan, joka myös poikkeaa suuresti tavallisista naisista, joilla painoindeksi on vastaavasti noussut.

Tätä tietenkin tutkijat tykkäävät kritisoida, mutta ongelma tavallisten naisten osalta on myös lihavuus, että pitäisi olla normaalipainoinen, joka on terveyden kannalta parempaa ja miestenlehtien perusteella miehiä miellyttää enemmän tällainen ulkonäkö.

Playboy-lehdessä näyttää tänäkin päivänä olevan enimmäkseen kuvia valkoisista tai eurooppalaisista naisista. Tämä on erikoinen asia, koska nykypäivänä ilmenee paljonkin kritiikkiä, jos lehdessä ei näy enemmän kuvia muista kuin valkoisista naisista, mutta kaipa Hugh Hefner ja lehteä tekevät tietävät, miten lehteä ja kaikkea muuta myydään.

Tässä voi olla myös kyse perinteestä, että lehti taidetaan tuntea varsinkin vaaleahiuksisten eurooppalaisten naisten kauneuden esille tuomisesta ja kohderyhmänä ovat olleet varsinkin valkoiset miehet, mutta nähtävästi valkoinen tai siltä näyttävä nainen on edelleenkin suuressa osassa vaikka valkoisista on tulossa kohta vähemmistö Yhdysvalloissa, jotka kuitenkin ovat vielä senkin jälkeen huomattava osa väestöä.

Väestörakenteen muuttumisen takia voisi kuitenkin kuvitella muiden kuin valkoisten naisten pääsevän enemmän esille, mutta lopulta tässä tietenkin huomioidaan kysyntä, että halutaanko nähdä enemmän valkoisia naisia vai muita naisia, joista moni voi olla pitkälti valkoisen naisen näköisiä. Ainahan sitä voi perustaa uuden lehden tai nettisivuston, jossa tuo esille muunlaista kauneutta.

Kunnon tutkija tekisi muistiinpanoja, mutta silmämääräisesti katsottuna malleilla näyttää olevan yleisesti sellaiset kasvot, joista tässä koko ajan kertoilen, että esim. nenä sijaitsee silmien välillä samaan tapaan kuin oli edellisen kirjoituksen vietnamilaisella naisella, mutta jokainen voi olla parempi tutkija ja laittaa tarkemmin merkille naisten yleistä ulkonäköä.


Lähde - July/August Summer Fun Cover - Australian ladies - The Body Show

Yllä tarkastelin Yhdysvalloissa julkaistujen lehtien kansia, mutta julkaistaanhan lehteä myös monissa muissa maissa, joissa olettaisi lehden kanteen pääsevän useimmin selvästi erilaisen ulkonäön omaavia.

Tässä pitäisi myös tarkastella lehden sisältöä, koska sieltä todennäköisesti löytyy enemmän kuvia muista kuin valkoisista naisista, kuten esim. mustista ja aasialaisista naisista, mutta se olisi tietenkin aikaa vievää alkaa selailemaan lehtiä, jotka pitäisi vielä jostain löytää tai ainahan sitä voi vaikka etsiä nimen perusteella kuvia lehdessä olevista naisista vaikkei itse lehteä pääsisi katsomaan.

Archive sivustolta löytyy kuitenkin Playboy-lehtiä, joista muutamia vanhempia selatessa laitoin merkille niistä löytyvän perulaistaustaisen pin-up-taiteilijan Alberto Vargas:in teoksia, joissa olevien naisten ulkonäkö vaikuttaa samanlaiselta kuin oikeilla malleilla. Yksi syy tähän on siinä, että taiteilijat usein käyttävät oikeita malleja vaikka tietenkin taiteilijalla on mahdollisuus tehdä esim. suuremmat rinnat ja feminiinisemmät kasvot kuvassa olevalle naiselle.


Lähde - Lähde - Lähde - Olivia De Berardinis - Pin Up Folie

Alla olisi muutamia poimintoja Playboy-lehdestä, joista ylimpänä voi nähdä Vargas:in teoksen. Tuolta Googlen tai Bing:in hakukoneesta voi katsella enemmän kuvia, mutta valitsin tämän kuvan, koska siinä nainen haluaa keskustella laskusta.

En tiedä, millä tavalla nainen oikein aikoo laskun maksaa, mutta ei olisi ihme, jos nainen kauneudellaan saa miehen maksamaan laskun siinä toivossa, että nainen ehdottaa treffejä. Teoksen vieressä on samaisesta 1961 julkaistusta lehdestä Chanel:in mainos.

Playboy-lehdessä voi muutenkin havaita olevan huomattavan paljon mainoksia, että merkittävä osa rahasta taitaa tulla mainosten myynnistä, Hustler:lla ja monella muulla enemmän pornoa sisältävillä lehdillä ei tietääkseni ole samalla tavalla mahdollisuuksia saada kaikenlaisia mainostajia.

Alhaalla vasemmalla voi havaita Meksikon Playboy:n uusimman syyskuun lehden, jossa näkyvä nainen ei oikein vaikuta tyypilliseltä meksikolaiselta. Seuraavassa on kuva vuodelta 1967, kolmas kuva on vuodelta 1980 ja viimeisessä on kansikuva vuodelta 2013:sta, joka vaikutti pin-up tyyliseltä.

Näiden muutamien vanhojen lehtien sisällön perusteella naiset olivat enimmäkseen ulkonäöltään valkoisia naisia, mutta kyllä sieltä tuli vastaan muutamia aasialaisia ja mustia naisia. Näitä monia naisia katsoessa pohtii, että kuinka aitoa on ulkonäkö, mutta eiköhän varsinkin vanhemmissa lehdissä olevilla naisilla ole yleisemmin rinnat aitoja, joista osalla rinnat olivat samalla tavalla suuret kuin tuossa Vargas:in teoksessa, että eipä näiden oikeiden naisten ulkonäkö merkittävästi poikkea pin-up-taiteesta.


Lähde - Lähde - Lähde - Lähde - Lähde - Playboy's Playmate Review 1985

Nähtävästi piraatti voi vaikka ladata kaikki lehdet, että ladattavaa olisi n. 20 gigatavua. Kuitenkin tutkin tässä enemmän Playboy:n omia sivustoja, joista pääsee katsomaan malleja, että eipä tässä olekaan tarvetta tutkia lehtiä vaikka toisaalta niistä löytyy kaikenlaista mielenkiintoista, kuten mainoksia ja juttuja esim. julkkiksista.

Alla olevien linkkien kautta löytyvistä naisista kannattaa katsella enemmän kuvia, että ei kannata yhden kuvan perusteella alkaa kauneutta määrittelemään. Täytyyhän näiden naisten olla jollain tavalla kauniita, mutta yhdessä kuvassa ei aina näytä kauneimmalta. Googlen kuvahaulla voi tietenkin katsoa, miltä nainen näyttää tällä hetkellä, että millä tavalla ikääntyminen on vaikuttanut ulkonäköön.

Mitä olen tässä jo vähän katsellut malleista kuvia, niin mallit näyttävät olevan yleisesti kasvoiltaan huomattavan siroja tai söpöjä, että kertooko tämä osaltaan Hugh Hefner:in naismausta, mutta toisaalta eihän lehteä voi myydä oman naismaun mukaan vaan sellaisia naisia esitellään, joilla nähdään olevan kysyntää myös internet sivustolla.

Tämän takia sitä voisi ajatella eurooppalaisten näköisten naisten suuren määrän selittyvän osaltaan kysynnällä vaikka samaan tapaan kuin Mattel:lla on vaaleahiuksinen Barbie, jota yleensä esitellään, niin Playboy:n tyyliin kuuluu myös tuoda esille paljonkin vaaleahiuksisia naisia vaikkei monen aasialaisen tai jonkun muun naisen ulkonäössä olisi vikaa.

Tämä kuitenkin aiheuttaa huolia, jonka takia monet ihmiset kritisoivat Barbien ulkonäköä ja tietenkin Playboy:lla on jonkinlainen merkittävä vaikutus, jos sekin korottaa vaaleahiuksisen eurooppalaisen näköisen naisen ikoniksi. Kyllä Playboy:n malleilla on monenlaisia hiusvärejä, mutta vaaleahiuksisten naisten näkyvyys pistää silmään, jonka ovat muistaakseni myös monet tutkijat todenneet.

Tämä voi olla yksi syy, miksi varsinkin länsimaissa tykätään aika paljon vaaleahiuksisista naisista vaikka onhan niistä tykätty historian perusteella jo tuhansia vuosia, että on kerrottu roomalaiseen eliittiin kuuluvien naisten käyttäneen vaaleahiuksisten naisten hiuksia peruukkeina ja näkyyhän (1920x1080) tämän blogin Botticelli:n Venuksen syntymä taustakuvassa kolme sanotaanko kullanväriset hiukset omaavaa naista.

Playmates - Girls - Marilyn Nonroe’s iconic scene from ‘The Seven Year Itch’

Etsin Google Scholar:sta muutamia tutkimuksia, joista alla kerrotaan kuinka amerikkalaisissa lehdissä näkyy huomattavan paljon vaaleahiuksisia naisia verrattuna heidän todelliseen määrään väestöstä ja varsinkin Playboy:ssa ovat huomattavan paljon esillä.
Results revealed that the percentage of blondes in each magazine exceeded the base rate of blondes in the norm group. Blondes were more prevalent in Playboy centerfolds than in the women's magazines. Although temporal patterns varied from magazine to magazine, the average proportion of blondes was lowest in the 1960s and highest in the 1970s. The study's findings have numerous implications for social issues and research regarding the psychology of physical appearance.
Lähde

Alla olevassa tutkimuksessa on kysytty puolalaisten miesten näkemyksiä, joita ei tietenkään voi yleistää muihin etnisiin ryhmiin, mutta tutkimuksessa miehet ovat nähneet vaaleammat hiukset nuorekkaana, jonka takia tutkijat havaitsevat iäkkäiden naisten värjäävän usein hiuksiaan vaaleammiksi.
Pictures of blonde-haired women were generally rated as younger than the others. The attractiveness ratings of female faces changed with age and hair color. Still, only the 30-yr.-old woman with blonde hair was rated as significantly more attractive than those with brown or brunette hair. In a second study (the analysis of 500 internet advertisements) mature women dyed their hair blonde more frequently. These results are analyzed with regard to the evolutionarily formed male preference for younger females.
Lähde

Noita Playboy naisia katsoessa on myös hyvä huomioida kauneustutkimusten havaintoja, jonka perusteella voi sanoa mallien yleisesti näyttävän kauniilta. Alla kerrotaan kuinka tasainen ihonväri nähdään kauniina ja terveenä, jonka ulkonäköä tietenkin parannetaan nykyään kuvankäsittelyllä.

Malleilla näyttää myös olevan yleisesti hyvin sirot tai söpöt kasvot, jonka takia näyttävät huomattavan feminiinisiltä, mutta tämä on tietenkin jokaisen omaa naismakua kuinka voimakkaista kasvoista naisella tykkää.
Skin quality is another important factor as it not only gives an indication towards current health, but also acts as a part time record of previous health. (Sugiyama, 2005). Skin quality has been linked to facial attractiveness (Fink and Neave, 2005). Homogeneous skin is seen as younger and more attractive than splotchy skin (Fink, Grammer, and Matts, 2006; Fink et  al., 2008). Clear and unblemished skin shows the  absence of parasites, skin damaging diseases, and possibly good genes to heal without infection (Singh and Bronstad, 1997). 
Faces figure prominently in attractiveness research. A more feminine face is seen as more attractive, defined by features including full lips, relatively larger eyes, thinner jaws, small chin, high cheekbones, and a relatively short distance between mouth and jaw (Gangestad and Scheyd, 2005). Feminine faces are likely to be an attractiveness determinant for two reasons. First, as women age their facial features tend to become less feminine; thus, facial femininity offers cues regarding youth. 
Alla kerrotaan hiuksista, joista varsinkin pitkät kauniit hiukset vaikuttavat nuorilta ja kertovat terveydestä. Tästä tulee mieleen mustat naiset, joilla on suurena ongelmana kähärät hiukset, joiden hoitaminen ja kasvattaminen pitkiksi on vaikeaa.

Lisäksi kähärät hiukset eivät näytä samalla tavalla kauniilta kuin pitkät kiiltävät hiukset, joka taitaa sitten olla yksi syy, miksi miehet eivät yleisesti mustista naisista tykkää. Osaltaan tästä syystä voidaan havaita mustilla naisilla olevan suurta halua suoristaa hiuksia ja käyttää peruukkeja. Mustille miehille tästä ei ole samalla tavalla haittaa, koska naiset kuitenkin enemmän hyväksyvät lyhyen tukan tai kaljun pään miehillä.
The length and quality of hair is yet another cue that can be read when assessing a woman’s attractiveness. A study was conducted interviewing 230 women at various public locations  about their age, subjective  health,  and  relationship  status. Researchers  also collected measures for hair length, and hair quality (Hinsz, Matz, and Patience, 2001). 
Hair length and quality were strong cues to youth. Younger women tend to have longer hair than older women; furthermore, observers’ judgments of the quality of women’s hair were also positively correlated with women’s subjective judgments of their own health. Fink, Neuser, Deloux, Roeder, and Matts (2013) found that healthy hair was rated as younger, healthier, and more attractive than damaged hair. Hair can also significantly increase or alter female facial attractiveness.
Lähde

The 24-h growth rate of hair measured by phototrichogram digital imaging of Caucasians (n = 26) and African Americans (n = 29). Caucasian hair grew faster in 24 h compared to African American hair (P = 0.001). (b) The hair density measured by the number of clipped hairs in a standardized size study site from Caucasians (n = 28) and African Americans (n = 29). Caucasian had more hair in the study site than African Americans (P = 0.001).  
(c) Average hair shaft diameter measured using an optical fiber diameter analyzer among Caucasian (n = 28) and African American (n = 29) participants. Caucasian hair was thicker (P = 0.015). (d) Number of hairs in telogen and the number of broken hairs in the Caucasian (n = 30) and African American (n = 30) participants. There were more telogen hairs in the African American women, but the difference was not significant. There were significantly more broken hairs among African Americans (P < 0.001). 
[...]
The differences in hair care practices and hair fiber morphology among African American women may contribute to clinically observed variation in hair fragility and growth.
Structural differences in hair in patients of African descent contribute to an inherent dry, curly, frizzy texture that is often difficult to comb and style.
Lähde

Markkinointia ja ihmisten käyttäytymistä tarkastelevasta kirjoituksesta pari lainausta, joista ensimmäisessä tuodaan esille kuinka naiselle on kauneus tärkeää, jonka takia naisille markkinoidaan paljonkin kosmetiikkaa ja kaikenlaista muutakin kauneudenhoitoa, joita naiset tietenkin enimmäkseen ostavat.

Alla kerrotaan myös kuinka mainokset ovat nykyäänkin samanlaisia kuin ennen vanhaan, jonka voi havaita, jos katsoo sata vuotta vanhoja sanomalehtiä. Ikääntyessä tietenkin ihonväri tummenee muuttuen epätasaiseksi ja ryppyiseksi, jonka takia naisilla on suurta halua nuorentaa ulkonäköä, koska miehet karusti tykkäävät nuoren näköisistä naisista, joka taas liittyy todennäköiseti hyvään hedelmällisyyteen, jonka vaikutelman naiset antavat kauneuttaan hoitamalla ja meikkaamalla.

Lisäksi kerrotaan suosituista aikakauslehdistä, joista miehet tykkäävät varsinkin Playboy:sta ja Sports Illustrated:sta, kun taas naiset enemmän Better Homes and Gardens ja Family Circle:stä. Naisille on olemassa Playgirl niminen aikakauslehti ja myös nettisivusto, mutta se on vähemmän suosittu ja joutunut muuttamaan sisältöä samanlaiseksi kuin naistenlehdissä.

Tämä kertoo aika hyvin miesten ja naisten keskimääräisistä eroista. Wikipedia:ssa kerrotaan tuohon Playgirl aikakauslehteen liittyen, että sen lukijoissa on myös homoseksuaaleja. Miespuolisilla homoilla aivot käyttäytyvät vähän kuin naisilla, mutta olisiko kuitenkin heissä enemmän miesmäisyytttä käyttäytymisessä, jos näin voi sanoa, että ovat enemmän kiinnostuneita aikuisviihteestä tai tässä tapauksessa samaan sukupuoleen kuuluvien katsomisesta kuin naiset ovat miesten katsomisesta.
People engage in same-sex (intrasexual) competition to make themselves more attractive to the opposite sex than their competitors. A central arena of female– female competition is physical attractiveness. This helps to account for the appeal of cosmetics to women and for the success of the cosmetics industry: the function of cosmetics is to enhance physical beauty. Women are the primary consumers of cosmetics; men account for only 7% of the market share (Cosmetics Market, 2002). Cosmetics advertisements date back (at least in America) to the 1750s (Goodrum & Dalrymple, 1990).
Newspaper ads portrayed attractive women using a variety of cosmetics, such as soaps, make-up, and hair products. Although advertisements have changed to reflect the times, their core themes have remained constant: slowing the aging process, beautifying one’s hair, and enhancing a body part. Many cosmetics ads portray attractive women as young and fertile. An ad for Palmolive soap, appearing in 1928, is illustrative. It depicts a young female holding a bouquet of flowers and reads: “He remembered that schoolgirl complexion. Youth is charm, and youth lost is charm lost, as every woman instinctively realizes” (Goodrum & Dalrymple, 1990, p. 130). 
[...] 
Two of the best-selling men’s magazines, Playboy and Sports Illustrated, appeal to men’s interest in beautiful young women and male–male competition. Sports Illustrated and Playboy were ranked 16th and 17th, respectively, in average annual circulation in 2001 (Magazines.org, 2002). The two best-selling women’s magazines (ranked sixth and seventh) were Better Homes and Gardens and Family Circle, which feature articles on home, children, food, and relationships. Men’s Health, a hybrid men’s magazine that features articles on relationships, food, as well as male–male competition ranked only 44th.
Products that assume no or little sex differences in sexuality and competitive orientation often fail in the marketplace. The magazine, Sports Illustrated Women, a female-oriented version of Sports Illustrated featuring articles on female athletic competition and adventure sports, printed its last issue in December 2002, after only 2 years on the market (Colford, 2002). Playgirl, a female version of Playboy, featuring sexually explicit pictures of men, had to revamp its content and format to resemble more traditional women’s magazines to stay viable (Calvacca, 1998).
Lähde

Alla olevassa tutkimuksessa on tarkasteltu Playboy:n mallien vartaloa vuosien 1978 ja 1998 välillä, jonka tuloksena havaitaan naisten painoindeksin olevan keskimäärin 18,1, joka tarkoittaisi normaalia alhaisempaa painoa, kun normaalipaino on 18,5. Vyötärön ja lantion suhde on naisilla ollut keskimäärin 0,68, joka on kauneustutkimusten perusteella naisella kaunista. Tutkijoiden mielestä mallien normaalia alhaisempi painoindeksi voisi selittyä virheellisillä tiedoilla painosta, koska mallit eivät näytä sairaalloisen laihoilta.
The way in which fat is distributed, especially over the waist and hips, is also a powerful determinant of attractiveness in woman. A number of studies by Singh and colleagues8 ± 11 have shown that both men and women regard female ®gures with a low (0.7) waist-to-hip ratio (WHR) as more attractive and healthier than those with a higher WHR who have the same, or even lower, body weight. 
Garner and colleagues demonstrated that, although the average weight of woman increased in the years between 1950 and 1978, there was a decrease in the average weights of Playboy centerfolds, and a trend towards a less curvaceous body form. The latter finding was confirmed in a study that examined the curvaceousness of female models and found a decline from 1950 to 1980.13 A later study extended the Playboy data and showed that the body weights of centerfolds had plateaued over the years 1979 ± 1988, although Miss America contestants had decreased in body size over the same time frame. 
[...]
The ages, heights, weights, waist and hip circumferences of 240 Playboy centerfolds from 1978 to 1998 were obtained from their published `playmate datasheets' (Table 1). The BMI (weight in kg=height in m2 ) and WHR were calculated. The mean BMI of the sample was 18.1 kg=m2 and the mean WHR was 0.68. 
[...]
There are differences in how male and female `ideals' of body size and shape have changed over time. Magazines targeted towards males, such as Playboy, are often used as an index of beauty among males, while Vogue or Ladies Home Journal are often used to capture the female ideal. Barber has reported that male and female ideals of female beauty are similar; however, they may change differently over time and this has implications for changes in standards of attractiveness, mate selection and perhaps ultimately on the prevalence of eating disorders. 
It is our opinion that the women in Playboy do not appear to be clinically underweight and malnourished, rather they epitomize the male society's concept of health and beauty. The possible under-reporting of body weight by playmates may have important health consequences. For example, the portrayal of healthy playmates as having below normal body weights may be misleading, and may be impacting bodyimage perceptions among young women, as the evidence indicates that body dissatisfaction and disordered eating among young women is linked with images they view in popular magazines.
Lähde - Playboy magazine's depiction of beauty from 1979 to 1999

Tässä on taas ollut aika paljon tekstiä, joka varmaan on monelle tylsää luettavaa, niin yritän seuraavaksi keräillä mielenkiintoisia kuvia, joista ensimmäisessä voi havaita Hugh Hefner:in ja muutaman puputytön, joiden kasvoja voi nähdä monesta suunnasta. Esimerkiksi vasemmalla naisella voi havaita olevan suorat kasvot otsan ja leuanpään välillä, mutta myös leuanpää, huulet ja nenänpää ovat Ricketts:in E-linjan mukaisia.

Tällainen ulkonäkö ei varsinkaan toteudu monilla mustilla, koska suu alue tahtoo enemmän ja vähemmän työntyä eteenpäin, joka sitten liiallisesti työntyen aiheuttaa maskuliinisen tai alkukantaisen ulkonäön. Nainen ei taida samassa määrin nähdä tätä rumana, jonka takia sitä voi aina välillä nähdä mulateilla prognatismia, joka osaltaan voimistaa afrikkalaiselta vaikuttavaa ulkonäköä.

Takana näkyvällä naisella voi tyypilliseen tapaan nähdä nenän sijaitsevan silmien välillä ollen leveydeltään samanlainen kuin silmät ja tämäkin on monelle mustalle naiselle ongelma, että nenä on liian leveä ja matala vaikkei tästäkään ulkonäöstä olisi haittaa mustalle miehelle, joka sitten osaltaan lisää mulattimaista tai afrikkalaista ulkonäköä.

Kasvon osat näyttävät olevan samanpituisia vaikkei kunnolla näe lähtien leuan alapäästä, nenän alaosaan, josta kulmakarvoihin ja sieltä hiusrajaan. Ei näiden osien tarvitse täysin samanpituisia olla, mutta se näyttää olevan yksi merkittävä tekijä kauneudessa. Naisilla näyttää muutenkin olevan sopivan sirot kauniit eurooppalaiselta vaikuttavat kasvot vaikkei kasvoja kunnolla näe.

Kuva oli Parents Television Council sivustolta, jossa nähtävästi lainauksen perusteella suhtaudutaan Playboyhin kielteisesti. Eipä Playboy ole näkemäni tai tietämykseni perusteella pahimmasta päästä, jos ajatellaan sen vaan esittelevän tyylikkäästi naisen paljasta vartaloa verrattuna kovempaan pornoon tai muihin lehtiin, joissa esim. lähikuvat naisen alapäästä ovat suuremmin esillä.

Naiset kuitenkin itse päättävät alkaa Playboy malliksi, josta voi tienata valtavasti rahaa ja miehet näitä kuvia tykkäävät katsoa vaikka varmaan kovempi porno on vähentänyt monen mielenkiintoa katsella perinteisiä kauniita alastonkuvia naisista, niin en ainakaan itse näe Playboyta erityisen kielteisesti kunhan naista kohdellaan hyvin ja osataan arvostaa tai jotain sellaista.

It is difficult to imagine anything more sexist and degrading to women than working for Playboy – an organization that pays women to disrobe, photographs their naked bodies, then sells the photos as objects to be used for the gratification of men’s sexual desires. Yet Chad Hodge, executive producer of NBC’s fall program The Playboy Club, absurdly claimed that “the show is all about empowering [women]…and how they can use their position to get what they want."
Lähde

Playboy:n alusvaatesivustolta tuli vastaan kuva lehden 60-vuotisen olemassaolon juhlistamisesta, koska lehti perustettiin 1953.


Lähde - Lähde

Ylempänä toin esille kuinka Googlen kuvahausta voi yrittää katsella, miltä nuori kaunis malli näyttää vanhempana, mutta tuli oikein vastaan kuvia, joissa voi verrata muutamien naisten ulkonäköä. Alhaalla vasemmalla on ensiksi Miss December 1975: Janet Lupo, oikealla Miss February 1976: Laura Aldridge ja alimpana Miss June 1969: Helena Antanonaccio.

Näillä naisilla näyttää olevan aidot rinnat vaikkei siitä aina voi olla varma, koska tuohon aikaa jo laitettiin implantteja rintoihin. Kuitenkin tämä on mielenkiintoista, että naisilla rintojen koko ja ulkonäkö vaihtelee, että pitäisi yrittää tutkimuksista tarkistaa, onko löydetty geenejä tai muita tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen tuleeko nuorelle samanpainoiselle naiselle suuret tai pienet rinnat ja millaiset muodoltaan.

Helena: “They thought I was too virginal, not sexy enough. But I got a job at the Playboy Club. I knew it was a stepping-stone to get into Playboy. Gosh, I didn’t even go to bunny-training school. When you go to the Playboy mansion, you get a butler and a maid and you’re driven around in a limo and somebody does your laundry. It’s great.”
Lähde - Males Prefer a Larger Bust Size in Women Than Females Themselves

Samaiselta sivustolta löytyi erikoisia Playboy:n ja Salvador Dali:n yhteistyössä tekemiä kuvia.


Lähde

Lontoossa aikanaan sijaitseneen Playboy:n klubin ja kasinon katolla otettu kuva. Entiset puputytöt sivustolla kerrotaan tämän klubin olleen kaikkein tuottoisin varsinkin öljystä rikastuneiden arabien takia, jotka kävivät rahojaan tuhlaamassa.

Except for one Club. The Playboy Club and Casino in London. Not only did the massive gambling profits sustain the losses of the American Clubs, but it was also the bulwark of the whole Playboy empire. The annual profit from the London casino dwarfed the small profit earned by the flagship Playboy magazine itself. 
These profits came mostly from oil-soaked Arabs gambling away their millions as Bunnies turned cards and spun roulette wheels. This profit effectively disguised what would have been otherwise obvious: the Playboy Clubs were no longer hip, no longer quite the risqué paradise everyone wanted to endure an hour's queuing to gain entry to.
I remember that Saudi Prince. I dealt to him quite a few times. His name was Prince Aziz, he had two of the ugliest wives ever..........lol 
Lähde - Lähde - Lähde - Which famous women have worked as Bunnies?

Vintage Playboy Mags sivustolla olevia kuvia katsoessa tuli vastaan oikeassa kuvassa näkyvä malli nimeltään Neva Gilbert heinäkuun 1954 lehdestä. Tästä kuvasta tuli mieleen näkemäni Alberto Vargas:in teos joulukuun 1967 lehdessä, joka on tietenkin vasemmalla. Eivät nämä kuvat ole täysin samanlaisia, mutta niissä on kuitenkin samankaltaisuutta.


Lähde - Lähde