En jaksa tapaukseen tarkemmin perehtyä, mutta länsimaissa tietääkseni nähdään seksuaalinen häirintä eri tavalla, että muistaakseni jossain uutisessa latino nainen valitteli kuinka Yhdysvalloissa hänen ulkonäköään ei samalla tavalla kehuta kuin entisessä kotimaassa, joka voi hyvinkin selittyä sillä, että se tulkitaan länsimassa seksuaaliseksi häirinnäksi.
Tämä naisten seksuaalistaminen tai kauneus on sellainen, jolle ei taida paljoa voida, jos kerta moni nainen siitä tykkää, joka näkyy sitten haluna tuoda esille takapuoltaan ja rintoja vaikka onhan myös sillä tavalla, että eivät kaikki naiset kauniille tai seksikkäälle ulkonäölleen mitään voi ellei sitten laita kaapua päälle.
Tässä on ollut jo aika paljon juttua blondeista tai vaaleahiuksisista naisista ja eurooppalaiselta vaikuttavasta ulkonäöstä, niin herää kysymys, että miltä Ines Sainz näyttää. Näyttääkö hän selvästi omaavan intiaanimaista tai afrikkalaista ulkonäköä? Onko hänellä leveä nenä ja tummat hiukset?
On September 11, 2010, Ines Sainz, a sports reporter for Mexican television network TV Azteca, was allegedly harassed by members of the New York Jets football team. Controversy erupted around the role of women in sports broadcasting and the myriad attendant dimensions involved, including issues of credibility, dominant beauty ideals, and the male gaze, among others.
This study assesses how sports blogs covered the controversy, using a combination of in-depth interviewing and textual analysis of four popular sports blogs. The analysis revealed that the blogs constructed an atmosphere that exposed attitudes of objectification, Sainz’s perceived lack of credibility, and the sexual economy of sports blogs.Lähde
Yllä olevat kysymykset olivat vähän hölmöjä, koska vastaus löytyy alta ja tyypilliseen tapaan enemmän eurooppalaiselta näyttävät naiset ovat suosiossa vaikka onhan myös monet muutkin naiset kauniita, mutta kaipa tässä on taas osaltaan kyse länsimaiden vaikutuksesta kuinka vaaleita naisia suositaan tai kyse voi olla myös eksoottisuudesta.
Eipä ihme, jos joku urheilussa menestynyt mustan tai muun sekarotuisen ulkonäön omaava haluaa pariutua alla olevan näköisten naisten kanssa, jos kerta heitä osaltaan eliitin takia korotetaan seksikkäämmiksi ja kauneimmiksi. Tämä on kuitenkin sellainen asia, jolle ei taida paljoa voida, jos kerta tutkimukseni perusteella eurooppalaiset miehet tykkäävät enemmän eurooppalaisen naisen ulkonäöstä, joka sitten vaikuttaa osaltaan muihin miehiin.
Lähde
Ines Sainz:in kauniista ulkonäöstä huolimatta on hämmästyttävää havaita naisella olevan neljä lasta, joka on tänä päivänä harvinaista varsinkin länsimaissa, mutta nainen onkin meksikolainen. Olen kylläkin laittanut merkille kuvia meksikolaiseen eliittiin kuuluvista katsellessani kuinka lapset näyttävät olevan tärkeitä, että hyvin monella pariskunnalla niitä on ainakin kaksi.
Tässä voi myös tarkastella parinvalintaa näin sekarotuisemmaksi muuttuvassa maailmassa kuinka Ines ei ole ottanut mustaa tai enemmän intiaanilta näyttävää miestä, jonka tuloksena lapset ovat hyvin eurooppalaisen näköisiä. Näitä kuvia voi enemmän katsella Googlen kuvahausta, mutta poimin äkkiseltään pari kuvaa.
Alla olevien linkkien kautta voi katsella, miltä mahdollisesti Yhdysvallat näyttää tulevaisuudessa. Tulevaisuuden ennustaminen on aina vaikeaa, mutta amerikkalainen eliitti voi olla ulkoäöltään samanlainen kuin meksikolaisessa Chic Monterrey lehdessä havaittava.
Kun taas National Geographic:in sivuilta löytyvän ennusteen perusteella olettaisin monen näistä ihmisistä olevan alempaan luokkaan kuuluvia esim. leveän tai lättänän nenän perusteella. Tällaisia ennusteita on tehty ennenkin ja niitä on kritisoitu liian eurokeskisestä ulkonäöstä vaikka jos kaikki amerikkalaiset sekoittuisivat olisi ulkonäkö ajan kuluessa keskimäärin enemmän eurooppalainen johtuen väestörakenteesta.
Alle olen poiminut muutaman naisen, joilla voidaan havaita olevan esim. ei ruskeat silmät, mutta todellisuudessa sekarotuisilla tahtoo yleensä olla ruskeat vaikka on todennäköistä, että tulevaisuudessa on enemmän sekarotuisen näköisiä, joilla on ei ruskeat silmät samaan tapaan kuin on osalla Keski-Aasiassa elävillä ihmisillä vaikka näyttäisivät jokseenkin aasialaisilta.
Sekarotuisia katsoessa tulee huomata, että hekin voivat ulkonäköään muokata esim. suoristamalla hiuksiaan, vaalentamalla ihonväriään, värjäämällä hiuksiaan, käyttämällä värilinssejä ja käymällä nenäleikkauksessa, joten aina ei voi olla varma sekarotuisen aidosta ulkonäöstä.
Yllä olevia naisia ja muitakin sekarotuisia voi myös verrata aasialaiseen kauneusihanteeseen. Jos alla olevat naiset vaikuttavat eurooppalaisilta verrattuna yllä oleviin, niin tarkoitus tässä oli vaan laittaa muutama linkki, joiden kautta voi mennä katsomaan enemmän kuvia. Kuvia katsoessa kannattaa vaikka tarkkailla nenän ulkonäköä ja alla voi taas huomata tämän ukrainalaisen kuvaajan Vitaly Valua:n mallin, joka mainostaa nähtävästi kauneusmessuja.
Lähde
Lähde
Alla olevassa tutkimuksessa tarkastellaan teinien profiilikuvia rotujen ja sukupuolten välillä, että millaisia ne ovat. Poimin alla olevan kohdan, jossa tyypilliseen tapaan kerrotaan kuinka valkoisilla naisilla on enemmän ulkonäköpaineita osaltaan median takia, kun taas mustiin naisiin ei media samassa määrin vaikuta ja mustien keskuudessa muutenkin tykätään vähän paksummasta ulkonäöstä naisella.
Tutkimuksissa on ollut erikoisesti paljon juttua siitä kuinka mustilla on korkea itsetunto, joka laittaa pohtimaan geneettisiä tekijöitä, että mustat eivät samassa määrin välitä vaikka elämässä olisi asiat päin persettä vaan ovat iloisia. Eipä tässä pidä tehdä yleistyksiä ja pitäisi asiaan tarkemmin perehtyä, niin alla kuitenkin kerrotaan kuinka enemmän eurooppalaiselta vaikuttavan ulkonäön omaavilla Beyoncé:lla, Halle Berry:llä, and Tyra Bank:lla olisi vaikutusta mustiin naisiin.
It is interesting, in this respect, that black girls pattern similarly to white girls. According to Botta’s (2000) study, black girls should internalize mainstream ideals of female beauty less than white girls, since the ideals mostly center around Caucasian body types and are modeled by (thin, young, often blond) white women.
In a study of female body image and race, Parker et al. (1995) found that white teen girls expressed more dissatisfaction with their bodies and had more rigid concepts of beauty, which the authors attributed to cultural factors, including socialization through the media and playing with Barbie dolls in childhood. Black teen girls had more flexible concepts of beauty, in which external attributes were de-emphasized, and personality and inner beauty were emphasized. The black girls, Parker et al. concluded, were less concerned with the ‘ideal’ girl from the media.
The findings of the present study suggest that trends are changing as regards beauty ideals among black girls, however, possibly due to the wide exposure in the mainstream media of female African American celebrities, such as Beyoncé, Halle Berry, and Tyra Banks, whose appearance tends towards the Caucasian ideal, and who are typically portrayed revealingly attired in seductive poses.Lähde
Löysin brasilialaisen tutkimuksen, jossa näytetään nukkeja pienille lapsille. Alla olevaan kuvaan liittyen yksi lapsi ihmettelee, että eihän ballerina voi olla musta. Tämä on tietysti ymmärrettävää, jos pieni lapsi näkee kuvia tai jotain muuta, joissa näkyy vaan vaaleaihoisia voi sitä alkaa helposti ajattelemaan, ettei ballerina voi olla musta. Tietysti ballerinan täytyy olla aika laiha vartaloltaan, jonka takia voisi olettaa monen kurvikkaamman mustan naisen olevan vaikeaa päästä ballerinaksi.
Alla olevissa lainauksissa tuodaan esille kuinka nämä muita rotuja tai etnisiä ryhmiä edustavat barbiet ovat hyvin samannäköisiä kuin tuo oikeassa kuvassa näkyvä barbie. Tämä on tietysti merkille pantavaa vaikka pieniä muutoksia tehtäisin esim. silmien muotoon ja ihonväriin. Kaipa Mattelin pitäisi kysyä Steinberg:ltä ja mustilta, että miltä näyttää aito musta barbie, joka tällä hetkellä taitaa edustaa ulkonäöllään enemmän itäafrikkalaisia, kuten etiopialaisia naisia, että pitäisikö barbielle tehdä kähärät hiukset, leveä nenä ja eteenpäin työntyvä suu.
Steinberg (2004) says that the blonde Barbie is the pattern from which the others appear. Only the friends of Barbie and in its editions for collectors is that we found a higher phenotypic diversity. The first black girlfriend Barbie Christie was established in 1968. Over the years, many other black friends were produced.
However, they have the same characteristics of the white Barbie. The first black Barbie was launched only in 1980, enrolled in the same North American standards of beauty and juvenile behavior legitimized in our culture. The black dolls do not mean only the democratization of toys or questioning of diversity, but an extension of dolls market, which seeks to achieve a greater number of consumers girls. As stated by Steinberg (2004),
[...]
The success of the Barbie doll and her stay in the market are also due representation of different races and ethnicities (Steinberg, 2004). The friends of Barbie show that the emergence of black dolls stems not from a concern to maintain the diversity, but the expansion of sales provided by these new dolls.
Reinforce the supremacy of the hegemonic characteristics, since their plastic bodies are only painted black. The representations of phenotypic characteristics remain the same: the long straight hair, thin nose, lips and eye color (Schwarz, 2005; Terrenée, 2008). The blonde doll remains the standard of beauty in which the others are manufactured.Lähde
Löytyi myös mielenkiintoinen brasilialainen kirjoitus koskien mustia naisia ja kuinka heidän ulkonäöstä ei tykätä, koska se poikkeaa suuresti eurooppalaisesta naisesta. Jos alla oleva teksti vaikuttaa omituiselta, niin se johtuu Googlen kääntäjästä.
The black body was treated as strange, abnormal, as Saartjie Baartman, black woman who owned the well-endowed buttocks (steatopygia) and the labia elongated. Was named Venus Hatentote, appears throughout Europe and studied by science. According to Borges (2012), then universalized up the idea of black women: abnormal body deviant, hypersexualized, without self-control and wanton, only sexual object.
The current media remembers this and so typifies the black woman as lower and deviant white ethnic pattern, which is beautiful, as opposed to black. For Carneiro (2003), the "Black women are part of a contingent of women who are not queens nothing, which are portrayed as antimusas of Brazilian society, because the aesthetic model woman is the white woman "(Carneiro, 2003, p. 50).
In a more detailed analysis, it can be argued that the black woman is not "just" considered inferior, but is the enemy of beauty, is evil incarnate in "antibeleza" corruption the standard deviation, error, sin, evil not only technical, but moral. Antimusa gives idea opposite of aesthetic perfection and superior inspiration muse. Antimusa is more complete degradation, the opposite pole of beauty - ugliness.
[...]
The concept of evil is comprised of Malachi (2007) from the popular duality "good / bad hair". Western culture typified hair as relations power. The good / bad opposition has social connotations, moral and religious, given the tradition Manichean, in which the good is good, white, and the bad is evil, dark.
A racist imagery black culture is associated with the Candomblé and the devil. By this, have phenotypic characteristics of this ethnic group (thickness of the lips, nose shape, texture capillary) becomes the subject without positive value, ugly, dangerous, evil, unlike white which is classified as beautiful and good (Malachi, 2007).
Gomes (2008) states that social look compares individuals from the standard white aesthetic considered ideal and ranks from this comparison, minimizing the value of the subject by their black diacritics - body and hair. Blacks can resist or assimilate this idea and try to whiten in a painful process.Lähde
Yllä olevassa kirjoituksessa mainittiin Campos Belos, joten katselin kyseistä pientä kaupunkia Googlen katukuvasta ja tuli vastaan kauppa, jossa mainostettiin Bio Extratus tuotetta ulkonäön perusteella käyttämällä enemmän eurooppalaisen näköistä naista vaikkei Googlen sensuurin takia kasvoista saa aina kunnolla selvää. Itse kaupungin asukkaat näyttävät olevan enimmäkseen jonkinlaisia mustia vaikka myös eurooppalaisen näköisiä voi bongata katukuvasta.
Lähde - Katukuva
Alla on brasilialainen tutkimus koskien suun alueella hampaiden tai miksei myös leuan takia ilmevää eteenpäin työntymää ja kauneutta. Tutkimusten perusteella ihmiset tykkäävät yleisemmin sivusta katsottuna suoremmista kasvoista vaikka ylähampaat saavat olla vähän edempänä, jota pidetään normaalina ja myös kauniina, johon liittyy myös Ricketts:in E-linja leuanpään ja nenänpään välillä kuinka näiden välille vedetty viiva ei ainakaan länsimaisessa kauneusihanteessa saisi koskettaa huulia.
Huomasin tutkimusta tarkemmin luettuani kuinka siinä oli omituisesti käytetty yhdestä naisesta kuvaa, jonka ulkonäköä oli varsinkin ihonvärin osalta muutettu. En ymmärrä, miksi tutkijoiden täytyy hölmöillä, että eikö Brasiliasta löydy yhtä kuvaa mustasta vaan täytyy käyttää valkoista.
Eipä siinä mitään, koska näyttäähän osa mulateista kuin suklaaseen dipatulta valkoiselta naiselta, joten alla olevista luvuista voisi päätellä tumman ihonvärin osaltaan vaikuttaneen kielteisesti vaikka toisaalta esiintyyhän monilla mustilla normaalistikin suun alueella vähän työntymää, joten alla olevat luvut voivat olla todellisia.
RESULTS: Mean values of 8.02 ± 1.63 were obtained for Class I White, 6.60 ± 2.35 for class I black, 4.72 ± 2.71 for class II White, 4.23 ± 2.29 for black class II 4.54 ± 2.33 for class III white and 3.49 ± 2.10 for the III class black. Facial profiles of the black race were statistically considered less attractive than the white.
CONCLUSIONS: The facial pattern class I was considered the most attractive and the Class III standard less attractive to the white race and black. However, in this study the black race received lower scores in the evaluation of all profile standards for aesthetics and attractiveness.[...]
One of the unique aspects of this study was the use of photos with both white and black races in order to determine whether the racial aspects affect the opinions of the laity in relation to aesthetics and attractiveness. This method also provided an overview of the lay expectations of a diverse population as regards the aesthetic characteristics and facial attractiveness.
Facial profiles classes I, II and III were, respectively, marked in descending order of attractiveness. There is consensus that the class I profile is more attractive and aesthetically acceptable, as demonstrated in studies with lay and dental professionals, even when performed in different countries, geographic regions and cultures with the values that are distinct from classic patterns Western.
The results of this study demonstrate that the profile of the class I was considered the most attractive for both the white and black races. This finding was expected, since the class I profile displays noticeable proportionality and harmony even among the laity. However, it was interesting to discover that the class II profile has received the second highest score, although significantly lower than the class profile I and categorized as very attractive.
Classes II and III represent profiles of dentofacial deformities with important functional and aesthetic repercussions. Individuals with these facial profiles are for ortocirúrgicas corrections in order to establish harmony and balance between the dental arches and different thirds of the face. Such procedures attempt to draw a facial pattern that is as close as possible to the standard class I dentoesquelético. It is therefore important to prove that facial profile is the most desired by the general population as well as the most aesthetically pleasing.
With regard to race, while profile I class for blacks received the second highest score, the other black profiles received the lowest scores in the evaluation of aesthetics and attractiveness. Moreover, the black received significantly lower scores for all profiles, compared with corresponding images of Caucasians ( Tables 2 and 3 ). This finding suggests that perceptions of lay people differ with respect to race, leading us to believe that facial attractiveness is more related to race the facial pattern.Lähde
Löysin mielenkiintoisen kolumbialaisen tutkimuksen, jossa tarkastellaan nenäleikkauksia koskien nenän leveyden pienentämistä. Alla voidaan havaita länsimaisen kauneusihanteen mukaista jaottelua kuinka nenän tulisi sijaita silmien välisellä alueella ja leveys tulisi olla sama kuin silmillä vaikka saahan tässä olla vähän vaihtelua.
Tässä on kuitenkin sellainen kielteinen puoli, että eihän muiden ihmisryhmien pitäisi nenäänsä muuttaa, jos kerta leveämpi nenä on normaalia, mutta tässä on taas kyse länsimaiden vaikutuksesta ja onhan myös sillä tavalla, että varsinkin naisella nähdään yleisemmin kauniina leveydeltään pienempi nenä.
According to the different ethnic groups, there is significant difference between the size of the nasal base, being the larger of the black race. The greatest reduction was conducted in blacks with an average of 10mm vs. resection 6.5 mm in the mestizos and 4.6mm in white patients. Discriminate by gender, we found that the reduction was greater in men with an average of 6.7 mm. vs. 5.1 mm in women.Lähde - Wide alar base
Alta löytyy mielenkiintoinen tutkimus koskien brasilialaisessa eliittikoulussa opiskelevia mustia, joista yksi kertoi tyypilliseen tapaan, että äitinsä on valkoinen ja isä musta. Valkoinen ei tietenkään tarkoita, etteikö äiti ole ollut vähän sekoittunut. Tutkimuksessa olevien tietojen mukaan mustat ovat yleisesti hyvin köyhiä verrattuna valkoisiin, mutta näiden mustien oppilaiden osalta taitaa olla kyse esim. urheilussa ja viihteessä menestyneistä mustista, joilla on tämän ansiosta parantunut mahdollisuus pariutua valkoisen naisen kanssa ja laittaa mustat lapset eliittikouluun.
When we conduct the interviews, it was revealed that these black elite adolescents have contradictions with regard to its identification in the black group, as we have seen in the black teenager speaks Gabriela, "I am not black! Black, black, blue. You know those black ... black ... black? I speak my mother saved my color, because my mother is white and father is very black "(Gabriela black student).
[...]
Throughout the conversations we had with the black teenagers in the research, one of the most outstanding physical characteristics of all was the hair Speech of black teenager Andrew is dense with meaning: "I have nothing, although I wanted my hair was better. I wish my hair was the one who messed up in the wind and got wet in the water, smooth. It is a matter of taste "(black student André).
André is right in that the hair is striking aspects in our society as it is a "vehicle of expression, and is a symbol of cultural resistance." Moreover, the hegemonic standard of beauty in Brazil approaches the physical characteristics of those who are descendants of people of European origin and not of Africans.Lähde