2. elokuuta 2015

Latinoiden ja aasialaisten kauneusihanteesta - osa 2


Lähde

Jos ihmettelee yllä olevaa videota, niin siinä on tarkoituksena esitellä intiaaneja ja videossa näkyviä malleja, joilla voi sanoa olevan eurokeskistä ulkonäköä tai sellaista ulkonäköä, josta malleilla tunnutaan tykkäävän. Malleilta varsinkin vaaditaan pituutta, mutta intiaani ja mestitsi naiset ovat tietääkseni yleisesti hyvin lyhyitä, joka pätee myös itäaasialaisiin.

Eipä monet intiaani naiset ole rumia ja eikä heistä moni ole täysin puhtaasti intiaaneja, koska on tapahtunut enemmän ja vähemmän sekoittumista eurooppalaisten ja afrikkalaisten kanssa, mutta toisaalta voidaan havaita selvästi intiaanimaisen ulkonäön omaavia olevan elossa. Rumuus ja kauneus riippuu katsojasta, että vaikka moni intiaani mies näkee esim. suuret poskiluut kauniina, niin siitä ei taida moni länsimaalainen tykätä, mutta lähtökohtaisesti on tärkeää, että intiaani mies tykkää naisistaan.

Taudit, sekarotuiset parisuhteet ja intiaani miesten tappaminen on vähentänyt aitojen intiaanien määriä, joita kuitenkin voi vielä löytää lähempää sademetsiä ellei esim. joku antropologi innostu tekemään lapsia intiaani naisen kanssa, kuten muistaakseni taisi tehdä yksi amerikkalainen antropologi, jonka intiaani vaimo ei kuitenkaan tykännyt asua Yhdysvalloissa vaan muutti takaisin heimonsa pariin, mutta parisuhteesta taisi syntyä pari mestitsiä.

Alla voi sitten tarkastella monien latinoiden geeniperimää. Tässä voi havaita puerto ricolaisten, kuubalaisten ja kolumbialaisten olevan geneettisesti pitkälti samanlaisia ja eurooppalaisia, kun taas dominikaanien ja haitilaisten voi havaita lähestyvän geneettisesti enemmän mustia afrikkalaisia.

Tietenkin näissä maissa esiintyy geneettistä ja ulkonäöllistä vaihtelua, jonka voi havaita oikeasta kuvaajasta, että osa kuubalaisista lähestyy mustia afrikkalaisia vaikka muutoin kuubalaiset ovat keskimäärin enemmän eurooppalaisia, mutta tiettävästi kommunismi on osaltaan sekoittanut monia ihmisiä ja muuttanut kuubalaisia enemmän afrikkalaisiksi.

Tämä geeniperimä sitten vaikuttaa osaltaan millaisilta näiden maiden ihmiset yleisemmin näyttävät, että ovatko ulkonäöltään enemmän mustia, eurooppalaisia vai intiaaneja tai jotain muuta. Jos ovat esim. mustia tai mulatteja voi usein havaita tulevan vastaan afroamerikkalaisten ja muiden kirjoituksia näiden maiden ihmisistä osaltaan sen takia, että tutkija tunnistaa henkilöiden rodun ja tuntee myös yhteen kuuluvuutta afrikkalaisen taustan omaaviin ihmisiin.


Lähde - Mulatto Republic - Differences between US Blacks and West African...

Alla olisi sitten meksikolaisia näyttelijöitä Salma Hayek, Angelica Rivera ja Thalia, joiden kerrotaan olevan miljonäärejä. Latinalaisessa Amerikassa tehdään paljonkin tv-sarjoja, mutta niiden osalta on laitettu merkille esim. tutkijoiden ja Steve Sailer:in toimesta, että näyttelijät ovat pitkälti eurooppalaisen näköisiä.

Jos kerta samaan aikaan länsimaissa ja Yhdysvalloissa ilmenee osaltaan suvaitsevaisten takia halua valita näyttelijöiksi vähemmistöön kuuluvia, joita tietääkseni nimitellään tokeneiksi, niin samaan aikaan latinoiden tv-sarjojen naiset ovat pitkälti alla olevan näköisiä.

Meksikon osalta sarjoissa ei tietenkään voisi mustia paljoakaan näkyä, koska mustia on hyvin pieni osa Meksikon väestöstä, mutta monilla näyttelijöillä ulkonäkö voisi olla enemmän intiaanimaisempi.


Lähde

Tässä kuvassa voi nähdä näyttelijä Marjorie de Sousa:n ja toisessa kuvassa Ranskassa syntyneen Angelique Boyer:in, joka näyttelee Meksikossa.


Lähde


Lähde

Tässä on taas tullut kerättyä vaaleahiuksisista naisista kuvia, mutta he yleensä erottuvat tummat tai mustat hiukset omaavista naisista. Tämän venezuelalaisen näyttelijän osalta laitoin varsinkin merkille kapean ja korkean nenän, joka näyttää olevan kauneusihanteena Latinalaisessa Amerikassa.

Kuitenkin osaltaan sekarotuisuudesta johtuen tahtoo osalla naisista olla nenässä huomattavaa leveyttä, josta varsinkin on tapana syyttää afrikkalaista taustaa, joka ei aina pidä paikkaansa, koska voihan myös rumempi tai suurempi nenä olla osaltaan perintöä eurooppalaiselta tai intiaanilta.

Mitä olen lisää katsellut Latinalaisen Amerikan tv-sivustoja eri maista voi laittaa merkille ihmisillä olevan yleisesti huomattavan eurokeskistä ulkonäköä vaikka tietenkin monilla intiaani ja afrikkalainen taustaa näkyy jossain määrin ulkonäössä. Eikä tämä aina ole huono asia, koska onhan monet mulatti ja mestitsi naiset kauniita.


Lähde

Sivustoilla näyttää tulevan useimmin vastaan kuvia mustista miehistä, mutta se näyttää osaltaan johtuvan siitä. että mustia miehiä varsinkin käytetään paljonkin urheilussa. Mustilla miehillä voi osalla havaita sellaista ulkonäköä, josta selvästikään latinot eivät näytä tykkäävän esim. leveän lättänän nenän, tumman ihonvärin ja hiusten osalta, joista tietenkin hiukset on tyypilliseen tapaan ajettu kaljuksi.

Mustien hiuksista tulee mieleen, että oliko se Ghana:ssa, josta uutisoitiin kuinka naiset ovat siellä alkaneet enemmän arvostamaan luonnollista hiustaan, että eivät enää samassa määrin suorista hiuksiaan ja käytä peruukkia. Kuitenkin ghanalaisia naisia on harmittanut, että miksi mustat miehet eivät osaa arvostaa hiuksiaan vaan ajavat hiuksensa kaljuksi.

Tämä on sinänsä mielenkiintoinen asia, että joskus 60-luvulla oli mustien keskuudessa suosiossa afrotukka, mutta kyse taitaa olla siitä, että mustat miehet eivät näe kähärää hiusta kauniina ja pitävät sitä vaikeahoitoisena, jonka takia ajavat hiukset pois.

Tämä ei käy naiselle, koska naisella tykätään hiuksista vaikka muuten halutaan vartalon olevan karvaton, mutta miehelle tietenkään hiusten kaljuksi ajamisesta ei ole suurta haittaa, koska nainen ei samalla tavalla rangaise miestä hiusten puuttumisesta vaan kaljupää taidetaan jopa nähdä maskuliinisena ulkonäkönä vaikkei kaljua päätä pidetä komeana miehellä.


Lähde
Western beauty was established through the beauty and physically fit bodies of statues of Olympian gods, such as Venus or the Apollo Belvedere, and these ideals also evolved in each culture. Franz Joseph Gall, a German physician (1758−1828), studied distinctive physical features through skull measurements, and indicated the link between race and beauty. He presented a contradictory picture between the European perfection of beauty and the similarity of apes to black African persons (Young 1995, p. 96). 
Lähde

Kasvonpiirteiden perusteella aloin ihmettelemään alla olevan kolumbialaisen naisen ulkonäköä, joka voitti Colombia’s Next Top Model kilpailun. Tietääkseni tässä ohjelmassa ei ole ainoastaan kyse naisen kauneudesta vaan myös kyvystä olla hyvä malli. Naisen nimi on Yurico, joka taitaa kertoa japanilaisesta taustasta.

Onhan Latinalaiseen Amerikkaan muuttanut paljonkin itäaasialaisia, mutta tämä on tietenkin mielenkiintoista, että miten itäaasialaisen tai euraasialaisen erottaa intiaanista tai mestitsistä, mutta selvästi ulkonäössä on yleisesti eroa vaikka näillä ihmisryhmillä on ulkonäössä samankaltaisuutta.

Tällä naisella voi havaita olevan tyypillinen itäaasialainen nenä, mutta kyllä aasialaisilla naisilla tällainen nenä on hyväksyttävää, että vaikka tuon esille kuinka eurooppalaiseen kauneusihanteeseen kuuluu kapeampi ja korkeampi nenä, niin ei sitä aasialaisella tarvitse olla kunhan nenä on mataliin kasvoihin sopivan kokoinen, joten tämä on aasialaista söpöä kauneutta vaikka onhan aasialaisia, joilla on vieläkin pienempi nenä.


Lähde


Lähde

Katselin Google:lla hakusanalla asian rhinoplasty, että mitä uutta löytyy aasialaisille tehtävistä nenäleikkauksista. Tuli päädyttyä Asia Clinic-Thailand:in Facebook sivuille, josta löytyy kuvien perusteella paljon omituisia kuvia thainaisista ja voihan siellä joukossa olla muitakin aasialaisia naisia.

Mikä näissä monissa kuvissa on omituista, että nenästä on tehty aika suuri tai pitkä vaikka se ei oikein sovi aasialaisiin mataliin kasvoihin. Kaipa tuo uusi nenä näyttää myös omituiselta, koska sitä on tottunut näkemään aasialaisilla matalamman nenän.

Tällä alla olevalla naisella kauneusleikkaus ei näytä epäonnistuneelta vaikka pitäisi nähdä enemmän kuvia, mutta oliko tämä tarpeellista, koska olihan tuo nenä jo valmiiksi sivusta katsottuna hyvän kokoinen. Varmaan edestä katsottuna nainen on halunnut tehdä nenästään vieläkin kapeamman ja kolmiulotteisen.

Jos oikein näen, niin tämä matala nenä monilla aasialaisilla naisilla on osaltaan syynä söpöön ulkonäköön, mutta kaikki naiset eivät tästä tykkää vaan haluavat olla enemmän sanotaanko aikuisemman näköisen eurooppalaisen naisen näköisiä, koska esim. vauvoilla on matala nenä.

Onhan tuolla Aasiassa tällä hetkellä meneillään aika suuri naisten aivopesu ja rumaksi sanominen, jos ei omaa kapeaa ja korkeaa nenää, joka käy ilmi kauneusleikkaus sivustoilta. Tämän lisäksi naistenlehdissä ja mainoksissa voi nähdä eurasialaisia ja kapean korkean nenän omaavia aasialaisia naisia, joilla on sitten osaltaan vaikutusta aasialaisen naisen haluun muuttaa tällainen matalampi nenä korkeaksi ja kapeaksi, jos se ei ole sitä valmiiksi.

Augmented Rhinoplasty is very common among Asians and non-Caucasians to correct a flat nose with a round bulbous tip and flaring nostrils. The aim is to build an aesthetically pleasing nasal bridge with an elegant projection and well defined nasal tip, and at the same time narrow the flaring nostril base. An implant is usually used. 
[...] 
Nothing defines your appearance quite like your nose. Like it or not, people identify and even judge you by its shape and size. If your nose overwhelms your other features, it can hamper your self confidence by affecting your looks. That’s especially true if you are transitioning from your birth gender as a male to your new gender as a female. Having the nose that is bigger and wider than the small, narrowed version found in most women can ruin the feminine identity you wish to project. Can it be changed? Yes. By reshaping your nasal contours, rhinoplasty is one of the most important operations in facial feminization.
Lähde


Lähde - Miss Lemonade

Alla olevan linkin kautta voi katsella perulaista tv-ohjelmaa, jossa nähtävästi miehet ja naiset kilpailevat ja esim. tanssivat. Naisten ja miesten ulkonäön perusteella ohjelman yksi vetovoima näyttää olevan ulkonäkö, joka näyttää hyvältä. Eipä tämä ulkonäkö taida kunnolla edustaa perulaisille tyypillistä, mutta kyllä näillä henkilöillä ainakin osalla näyttäisi ulkonäössä olevan afrikkalaista ja intiaani taustaa, jonka tietenkin voi tarkistaa geeneistä, mutta muuten ovat hyvin eurokeskisiä.


Katso video - Ecuadorilaisen ja perulaisen yläluokan kauneusihanne

Pitkästä aikaa selailin SoYoung sivustoa, mutta sieltä ei näytä tällä hetkellä tulevan vastaan mielenkiintoisia kuvia, mutta löytyi sieltä kuitenkin muutama. Alla olevassa kuvassa voi havainnoida hiusrajan vaikutusta naisen ulkonäköön ja kasvon osien tasapainoon.

Naisella olisi hyvä olla otsan hiusraja pyöristynyt, koska esim. miehillä tahtoo olla enemmän vasemmassa kuvassa näkyvää hiusrajaa ja taaksepäin vetäytynyt hiusraja myös yhdistetään ikääntymiseen. Tietenkin naiset voivat pidemmillä hiuksillaan paljonkin vaikuttaa, miltä otsa ja kasvot näyttävät.

Dermatologists have found that the hair shaft of African-American women is structurally different than the hair shaft of women of other races, McMichael says. 
The hair shaft is flatter, she says, compared to that of Asian or white women. 
In another study, McMichael surveyed 30 African-American women and 30 white women. While 60% of African-American women said their hair was too dry, 67% of Caucasian women said their hair had normal moisture. 
That dryness can result in breakage, she says. African-American women are more than three times as likely as white women to have hair shaft breakage, she says.
Lähde - Lähde

Alla olevat kuvat on taidettu poimia elokuvasta tai tv-sarjasta, mutta siinä voi alussa nähdä ulkonäköä, josta aasialaiset ja varmasti myös eurooppalaiset tykkäävät, mutta alhaalla ulkonäkö on muuttunut varmasti monien mielestä rumemmaksi. Tässä taidetaan tuoda esille millä tavalla meikkaaminen vaikuttaa naisen ulkonäköön, mutta eiköhän tässä ole eri naiset vaikka on selvää, että naiset voivat suuresti vaikuttaa meikkaamisella ulkonäköön.


Lähde - Pony's Beauty Diary - Single Eyelid Make-Up

Etsin Google:lla lisää tutkimuksia kauneudesta ja päädyin lukemaan ylempänä ollutta Global Beauty, Local Bodies kirjasta poimittua kirjoitusta, jossa tarkastellaan vietnamilaisia seksityöläisiä. Alla Nhung tuo mielenkiintoisesti esille kuinka hänen mielestä länsimaalaiset ja ulkomailla asuvat vietnamilaiset naiset ovat vähemmän kauniita, lihavia ja maskuliinisia.

Ha tuo esille kuinka aasialaiset naiset olisivat monella tavalla siroja ja pienempiä, jonka takia näyttävät feminiinisiltä. Voihan sitä tällä tavalla ajatella, mutta toisaalta tällainen vartalo näyttää varsinkin länsimaalaisessa mielessä tyttömäiseltä, mutta toisaalta nuorekkaalta.

Tästä on ollut monissa tutkimuksissa ja netistä vastaan tulleissa keskusteluissa juttua kuinka monet aasialaiset eivät aina tykkää länsimaissa asuvien aasialaisten ulkonäöstä varsinkin ihonvärin osalta, joka tahtoo olla tummempi, koska länsimaissa ei samalla tavalla ilmene painetta olla ihonväriltään hyvin vaalea vaan ruskettuneesta ihonväristä tykätään. Tämän seurauksena aasialaisen naisen mennessä tapaamaan Aasiassa asuvia sukulaisia voi hän saada heiltä kielteistä kommenttia vähän tummasta ihonväristä.

Tutkimuksesta käy mielenkiintoisesti ilmi kuinka länsimaalaisille miehille kelpaa enemmän ulkonäöltään aidommat vietnamilaiset naiset, kun taas aasialaiset tai vietnamilaiset miehet haluavat vietnamilaisilta naisilta nykyaikasta, eikä maalaismaista ulkonäköä, joka tarkoittaa esim. hyvin vaaleaa ihonväriä.

Tässä varmaan vaikuttaa eksoottisuus tekijä, että vietnamilaiset miehet kuitenkin näkevät koko ajan vietnamilaisia naisia, jonka takia tavallisesta ulkonäöstä esim. ihonvärin osalta poikkeavat ovat kiinnostavampia, kun taas eurooppalaiselle miehelle kelpaa tummempi ainakin seksin ajaksi.
Nhung, a hostess, explained, “In the past, everyone wanted to look Western, but that is old. Now, the new modern is Asian.” In Khong Sao Bar, looking “Western” was not synonymous with looking modern. In fact, the women made it very clear to me that they considered Western and Viet Kieu (overseas Vietnamese) women’s ideals of beauty unattractive, overweight, and masculine. Ha, a 21-year-old sex worker, said, “Asian women have smaller bones, smaller waistlines, small hips, and boobs that fit their bodies. When you are smaller, you look gentler, softer, more feminine.”
[...] 
Women’s deliberate rejection of Western standards illustrates how local, regional, and global ideals converge in their practices. Sex workers in this niche market engage in practices of bodily modifications where strictly European features are eschewed in favor of a pan-Asian ideal that includes some typically Western features—light skin, eyelid crease/shape—but also serves as a specific East Asian  ideal—round face, thinness, and even, un-tanned skin tone. By claiming that skin whiteness is a “natural” Asian feature, sex workers actively contested the racial and aesthetic geographies of beauty in relation to white (Caucasian) women. 
[...] 
All of the women I worked with had undergone rhinoplasty (250 USD), and roughly 80 percent of them had double eyelid surgery (400 USD)— a type of cosmetic surgery where doctors reshape the skin around the eyes to create an upper-eyelid crease. Fewer than a quarter of the women had saline breast implants, and 20 percent of the women had undergone liposuction. These modifications complicated the women’s claims about natural, feminine-looking Asian bodies, as they actively worked to pursue a supposedly innate ideal.
[...] 
One evening, a few days after Diem returned to work after her rhinoplasty, Quang, a 39- year-old client, pointed to her nose and asked those at the table, “What do you think of her nose? She doesn’t look like a poor country girl anymore, does she? This face looks modern [Mat nay nhin tay thiet]!” Everyone laughed as he kissed her nose and touched glasses with the other guests at the table.
Lähde

Vartalon muoto naisella on tietenkin vaikuttava tekijä ulkonäköön, josta alla kerrotaan kuinka jo 20-luvulla oli muodissa naisilla huomattavan tyttömäinen vartalo, mutta tässä on tietenkin tapahtunut muutoksia, jonka takia 40-50 luvuilla tykättiin naisilla kurvikkaammasta vartalosta.

Vaikka naiset muuttavat ulkonäköä jossain määrin muodin mukana, niin eiköhän miehet ole aina yleisemmin tykänneet kurvikkaammasta ulkonäöstä, mutta naismaussa tietenkin ilmenee eroja monista syistä johtuen, että osa tykkää ainoastaan tyttömäisen näköisistä aasialaisista naisista, eikä kurvikkaammista aasialaisista naisista, jos sellainen olisi myös tarjolla.

Alta löytyy myös lainaus, jossa tuodaan esille feministien takia naisilla olevan nykyään monet asiat paremmin, mutta tämä ei ole poistanut yhtä ongelmaa koskien naisten suurta painetta kaunistautua. Nykyään tietenkin naisilla on paljon omaa rahaa ja onhan sitä tutkimuksissa tuotu esille kuinka naiset käyttävät kaunista ulkonäköä keinona vaikuttaa ja saada töitä.

Ennen vanhaan varsinkin eliittiin kuuluvat naiset ja kuningattaret paljonkin kaunistautuivat, jonka takia voisi sanoa tämän päivän itsenäisen ja varakkaan tavallisen naisen tekevän samaa. Miksi nämä naiset sitten kaunistautuvat. Yksi merkittävä syy löytyy miehistä, joille tutkimusten perusteella on huomattavan tärkeää naisessa kaunis ja nuorekas ulkonäkö, jota voi karusti tarkkailla esim. MyFreeCams sivustolla. Jos naisen ulkonäkö ei miehiä miellytä on siitä jossain määrin haittaa naiselle, kun taas moni nainen myös tykkää siitä, että miehet antavat naiselle huomiota.
Ambrose Bierce (1958) once wrote, “To men a man is but a mind. Who cares what face he carries or what he wears? But woman’s body is the woman.” Despite the societal changes achieved since Bierce’s time, his statement remains true. Since the height of the feminist movement in the early 1970s, women have spent more money than ever before on products and treatments designed to make them beautiful. 
Cosmetic sales have increased annually to reach $18 billion in 1987 (“Ignoring the economy. . . ,” 1989), sales of women’s clothing averaged $103 billion per month in 1990 (personal communication, U.S. Bureau of Economic Analysis, 1992), dieting has become a $30-billion-per-year industry (Stoffel, 1989), and women spent $1.2 billion on cosmetic surgery in 1990 (personal communication, American Society of Plastic and Reconstructive Surgeons, 1992). 
The importance of beauty has apparently increased even as women are reaching for personal freedoms and economic rights undreamed of by our grandmothers. The emphasis on beauty may be a way to hold onto a feminine image while shedding feminine roles.
[...]
In the twentieth century, the ideal female body has changed several times, and American women have struggled to change along with it. In the 1920s, the ideal had slender legs and hips, small breasts, and bobbed hair and was physically and socially active. Women removed the stuffing from their bodices and bound their breasts[1] to appear young and boyish. 
In the 1940s and 1950s, the ideal returned to the hourglass shape. Marilyn Monroe was considered the epitome of the voluptuous and fleshy yet naive and childlike ideal. In the 1960s, the ideal had a youthful, thin, lean body and long, straight hair. American women dieted relentlessly in an attempt to emulate the tall, thin, teenage model Twiggy, who personified the 1960s’ beauty ideal
Lähde


Lähde

Alla olevassa kirjoituksessa kerrotaan kauneusihanteiden muutoksesta Thaimaassa. Onhan tämä tietenkin valitettavaa, jos thainaisille aiheutetaan tänä päivänä ulkonäköpaineita väittämällä esim. eurasialaisia kauniimman näköisiksi.
A beautiful woman has smooth light brown skin with a golden shine to it, is about one meter sixty centimeters tall, has strong small dark eyes, long dark straight hair, a small round nose, and a strong healthy complexion. It is clear that the previous description greatly differs from the one provided at the beginning of this essay. How did one system of popular aesthetics turn into another? 
[...]
The synthesis of the thesis, Central Thai beauty, and the antithesis, Western, American, beauty created a completely new and unique system of popular aesthetics. Children of mixed couples, one ethnic Thai or Chinese and one White foreigner, closely resembled the ideal beauty prescribed by the new system of popular aesthetics. Evidence to the previously mentioned assertion, can be found by taking a look at some of the celebrities who rose to stardom during the early 80s and 90s. Most of them were half western and the few who weren’t underwent surgical procedures to make their features closer to the ideal.
A good example of a beneficiary of the aforementioned shift in popular aesthetics was the half Thai half American singer Tata Young Tall, with western features, and flawless English, she rose to fame riding on the wave of the Central Thai/Western synthesis of popular aesthetics in the 1990s. Needless to say, the majority of the population did not resemble the ideal beauty represented by the synthesis of Western and Central Thai popular aesthetics.
Lähde

En jaksa aina näitä tutkimuksia ja kirjoituksia tarkemmin lukea, mutta alla olevassa kirjoituksessa näytti olevan aiheena korealainen kauneusihanne ja onko siinä kyse halusta olla enemmän länsimaalaisen näköinen. Tämä on tietenkin kiistanalainen asia, josta tavalliset ihmiset ja tutkijat ovat montaa mieltä.

Totuus on kuitenkin siinä, että eivät kauniit korealaiset naiset näytä eurooppalaisilta naisilta vaikka ulkonäössä olisi samankaltaisuutta ja monet heistä haluavat olla kasvoiltaan hyvin siroja, kun taas länsimaissa naisilla hyväksytään enemmän voimakkaampaa ulkonäköä. Vaalea ihonväri on ollut monissa Aasian maissa kauneusihanteena jo tuhansia vuosia, eikä täten kyse ole eurooppalaisten vaikutuksesta, jotka tänä päivänä tykkäävät myös ruskettuneesta ihonväristä.

Toisaalta suuremmat silmät ja kapea korkea nenä antaa vaikutelman halusta olla enemmän eurooppalaisen näköisiä, mutta eipä niistä silmistä yleensä aasialaista ulkonäköä poisteta vaikka niistä tehtäisiin enemmän ja vähemmän suuria, koska aasialaiset haluavat olla suuremmilla silmillä esim. näyttävämpiä. Osalla tahtoo myös silmät olla väsyneen ja vihaisen näköisiä, joten sitä ei varmasti aasialaiset näe kauniina.

Korkean kapean nenän haluaminen viittaa myös länsimaalaiseen kauneusihanteeseen, mutta aasialaiselle ei tietenkään saa tehdä samankokoista nenää, koska kasvot ovat matalat. Miksi ihmiset oikein haluavat omata tällaisen nenän. Kapeampi nenä nähdään yleisemmin feminiinisenä ja korkea nenä myös aiheuttaa aasialaisten kertomana kasvoihin kolmiulotteisuutta.

Tästä huolimatta olisi kuitenkin hyvä, jos aasialaiset osaisivat enemmän arvostaa aasialaiselta näyttävää ulkonäköä, jossa kasvot saavat olla pyöreämmät, matalat ja silmät pienemmät tai jotain sellaista.
A further concern for Davis is that 'one ideal - a white, Western model - becomes the norm to which everyone, explicitly or implicitly, aspires' (7).Whilst research into aesthetic surgery on the white Western body has tendedto prioritize gender as an explanatory category, studies of aesthetic surgery on the non-white body can largely be characterised as gender neutral investigations of  'ethnic' cosmetic surgery (Davis 2003; Gilman 2000; Kaw 1997). 
'Ethnic' cosmetic surgery usually portrays minority ethnic populations in Western 'host' nations as subject to racism, and frames aesthetic surgery, like Eugenia Kaw does, as 'an attempt to escape persisting racial prejudice that correlates to their stereotyped genetic physical features' (despite strong insistence from Kaw's own respondents that they were not trying to look Western, but avoid looking 'sleepy'). (75). 
Thus, 'white' cosmetic surgery has emerged as (only) a gender issue, excluding the theoretical intervention of 'race', whilst 'non-white' cosmetic surgery has frequently failed to engage with gendered experiences. Whiteness is thereby constituted as a 'natural' category for all white people against which all non-white people unfavourably compare.
[...]

As a non-white race, Korean women's bodies were branded as inferior and flawed and the images of white women conveyed through mass media in such forums as Miss Universe competitions and Hollywood movies presented a beauty ideal that Korean women felt obliged to pursue (60).
[...] 
Cosmetic surgery in South Korea is typically equated with desire to appear 'Western', in both media discourses and academic writing. On the surface it does appear that Koreans prefer 'Western' features like wider, 'double-eyelid' eyes, more prominent noses, and bigger breasts. Whilst undoubtedly influenced by globalized beauty ideals, we argue, attempts to 'improve' the Asian subject do not erase ethnicity (McCurdy and Lam,2005)
Lähde

Alta löytyy myös tutkimus koskien aasialaisten halua muokata ulkonäköä ja millaisia näkemyksiä ihmiset tuovat tästä esille Youtube:ssa. Tässä näkee aina välillä väitteitä kuinka eurooppalaiset tai valkoiset väittäisivät mustien ja aasialaisten haluavan olla enemmän eurooppalaisen näköisiä vaikka tällaisia näkemyksiä tuovat esille myös mustat ja aasialaiset.

Tietenkin länsimaissa on paljon tutkijoita ja toimittajia, jotka ovat suoraan väittäneet kyse olevan ulkonäön muuttamisesta länsimaalaisemmaksi, mutta tällaiset väitteet tietenkin aiheuttavat kritiikkiä. Alla olevassa tutkimuksessa on päälle sata sivua tekstiä, että luettavaa riittää, mutta poimin äkkiseltään muutaman lainauksen ja kuvan.

Näitä ja muita kuvia katsoessa aasialaisista naisista tuntuu aika hölmöltä väittää aasialaisten tekevän itsestään valkoisia tai eurooppalaisia, koska aasialaisia nämä ovat selvästi vaikka silmistä tehtäisiin vähän suuremmat ja nenästä korkeampi, jos se oli huomattavan lättänän näköinen.

Mitä tulee sitten vaikka hiusten värjäämiseen, niin on aika typerää alkaa höpöttämään kuinka aasialaisen naisen pitäisi pitää hiuksensa mustana, koska vaaleat hiukset eivät ole normaaleita tai edustavat jotenkin länsimaalaisuutta. Aasialainen saa samalla tavalla kokeilla kaikenlaista, mutta lopulta olisi tietenkin parempi, jos naisilla ei olisi vaikka median takia suurta halua muuttaa ulkonäköä vaan tekevät sitä omasta tahdosta.

Through my analysis and as I will show, it becomes clear that the racialization of double eyelid surgery is based on several assumptions about Asian bodies: first, that Asians “all look same” with small, monolidded eyes; second that Asians desire to look white, as per the model minority myth via assimilation; third, that Asians are not aware that they want to be white and are thus “behind” in terms of not being race conscious; and fourth, racialization is contingent on several U.S.-centric assumptions about race, beauty, and cosmetic surgery. 
As Heyes (2006) has argued, “Individuals who undergo cosmetic procedures have diverse rationales, and it is perhaps a conceit--or a projection--of a white interpretive stance to think that all body modifications undertaken by people of color are motivated exclusively by a desire to look white” (p. 145). 
[...] 
Tyra Banks being ignorant/racist-like on Asian Eyelid Surgery. Asians get surgery to enhance their looks, just like everyone else who gets (PS) Plastic Surgery. Whites, Blacks, etc. POINT BEING, NOT EVERYONE HAS THE SAME REASONS. NO ONE WANTS TO LOOK WHITE, END OF STORY. FYI, those who make up assumptions or attack a certain colored race, you guys are just Jealous Haters. BYE. [sic] (Flaw3dBeauty, 2008)
[...] 
In several of the videos, it seemed that Asians who were situated in Asia were more willing to say that people got double eyelid surgery to look more white, versus Asians situated in the West, who were more likely to deny that this is true, most likely because in the West, there is more of a stigma to wanting to look white as it signifies that one is “selling out.”
Näitä aasialaisia naisia katsoessa voi laittaa merkille tyypillistä aasialaista ulkonäköä, jossa tietenkin esiintyy vaihtelua, mutta tutkimustenkin mukaan aasialaisilla tahtoo silmät olla etäämpänä toisistaan, joka sitten myös liittyy nenän ulkonäköön ja kasvojen leveyteen.

Kasvot ovat yleisesti matalat verrattuna eurooppalaisille tyypilliseen ja tietenkin silmät ovat yleisesti muodoltaan erilaisia vaikka kyllä eurooppalaisillakin ilmenee vähän aasialaisilta näyttävää silmän muotoa. Näiden aasialaisten naisten ulkonäkö tietysti miellyttää monia eurooppalaisia miehiä, että siinä on myös havaittavissa söpöyttä, mutta tietenkään kaikki aasialaiset naiset eivät ole kauniita.


Lähde

Muutama poiminta intialaista kauneusihannetta tarrkastelevasta kirjoituksesta, jossa tyypillisesti kerrotaan intialaisten tykkäävän paljonkin vaaleasta ihonväristä.
The skin color of models (who were predominantly Indian) tended to be more fair and Caucasian looking. The skin color of models in advertisements that emphasize “natural” tended to be moderately light—either soft ivory or natural ivory. Models in these ads had minimal make-up, conveying a “natural beauty” look. The skin color of models for prestige brands, and ads emphasizing a somewhat older “classic” or “elegant” image, tended to be a lighter classic ivory. Thus, skin color is conflated with class and whiter skin costs more. 
[...] 
Up until the 1980s, it was fine to be well-rounded and even voluptuous, and films and advertisements of those years reflect this. But come the 1990s, and Indian cinema and advertising reflect the arrival of the perfectly sculpted body to meet exacting international standards. It no longer matters that the international blueprint for beauty does not match the time-honored, indigenous one: way taller than the average Indian woman with never-ending legs.
Lähde