5. maaliskuuta 2015

Silmien värin muuttaminen laserilla ja mustien, että aasialaisten naisten ulkonäöstä

Nähtävästi hyvin monella korealaisella kauneusleikkausia tekevällä klinikalla on Blogger:ssa sivut, joista alla on poiminta JW:n blogista koskien nenää, jota en ole ennen nähnyt.

Taas voi kuvasta nähdä kuinka siinä esitellään enemmän eurooppalaiselta vaikuttavaa nenää vaikkei aasialaiselle pitäisi tehdä liian korkea nenää, eikä muutenkaan aasialaisen pitäisi nenäänsä liialti muuttaa, jos siinä ei ole erityistä vikaa kauneuden kannalta.
Because the shape of the nose is prominently different between races and individuals, its arrangement, contour of the face, structuring effect and the shape of the nose can greatly influence the face's appearance. 
In general, a Westerner's nose is high and narrow in width while Asians have a flat and wide nose. Korean's generally have an oval nose which widens coming down below the bridge. 
Although one might have a high and sharp nose, we cannot consider it sophisticated if the overall face is not balanced. 'An ideal nose' can be rated according to the proportion of the nose to the face listed below:

Lähde

Alla on ennen kauneusleikkausta otettu kuva, jossa nainen näyttää jo valmiiksi kauniilta, mutta nainen ei ole ollut tyytyväinen nenäänsä vaan on halunnut leveyttä pienemmäksi.

Jos linkin kautta katsotte jälkeen kuvia ei mielestäni nainen näytä paremmalta. Noissa jälkeen kuvissa tahtoo kuitenkin olla ongelmana kuvankäsittely ja monet muut asiat, joilla yritetään antaa parempi kuva, jonka takia pitäisi nähdä nainen elävänä.

Naisella on nähdäkseni eurasialainen ulkonäkö tässä alla olevassa ennen kuvassa, että onko naisella eurooppalaista taustaa tai kyse on vaan samankaltaisuudesta, että aasialaisten joukostakin löytyy eurooppalaiselta vaikuttavaa ulkonäköä, mutta toisaalta nainen on voinut jo tehdä ulkonäölleen jotain, joka antaa eurasialaisen vaikutelman.

Tästä huolimatta nainen on jo valmiiksi kaunis, mutta ymmärrän yllä olevaan kuvaan liittyen, että nainen on halunnut tehdä nenästään vähemmän leveän, koska alla olevassa kuvassa voi havaita nenän alaosan olevan vähän silmien alueella ja nenän tulisi mieluiten olla leveydeltään tai kooltaan samanlainen kuin silmät, jottei nenä vie silmiltä huomiota.


Lähde

Alla on singaporelainen nainen nimeltään Cyndi Soh, joka on myös käynyt nenänsä ulkonäköä muokkaamassa samasta syystä kuin yllä oleva nätti nainen.

Hänen kerrottiin olevan bloggaaja, joten etsin naisen blogin, josta päättelen osaltaan naisen saavan kauneusleikkauksen ilmaiseksi, koska mainostaa ja tätä tietenkin tekevät monet naiset blogeissa, että ovat osaltaan lisäämässä ulkonäköpaineita muille naisille.

Vaikka tuossa yllä kerroin yhden syyn, miksi nenäleikkaus voi olla tarpeellinen koskien kasvon eri osien samankaltaisuutta, niin miksi nenästä täytyy tehdä korkea. Helppo selitys, joka varsinkin tulee länsimaalaiselle mieleen on länsimaiden vaikutus kuinka aasialaiset naiset näkevät esim. kuvia eurooppalaisista naisista, joilla on yleensä suurin piirtein alla jälkeen kuvassa havaittava nenä.

Olen näistä asioista ennenkin kertonut kuinka aasialaiset haluavat kasvoihin kolmiulotteisuutta, joka saadaan nenällä aikaan, jonka tuloksena kasvot eivät enää näytä yhtä lättäniltä. Lisäksi sivusta katsottuna saadaan kasvoista suoremmat, jos kasvon keskiosa on hyvin lättänä verrattuna alaosaan.

Onhan tässä vielä epäkorrekti syy, josta on ollut muutamassa tutkimuksessa ja Feminine Beauty sivustolla juttua kuinka ihminen pyrkii pois selvästi alkukantaiselta vaikuttavasta ulkonäöstä, jonka takia varsinkaan suun alueen eteenpäin työntymistä tai prognatismia ja kasvon keskiosan lättänäisyyttä koskien myös nenää ei nähdä kauniina, koska samankaltaista ulkonäköä on apinoilla ja ihmisen esivanhemmilla.



Lähde
Ellis and He quoted the director of a Chinese modeling agency saying, “The  foreign models’ faces are much more three-dimensional…. They look nicer in pictures.” 
This is a reference most extensively to the mid-facial flattening of East Asian faces, where the resemblance to ancestral species is the greatest and unambiguous.  It is for this reason that the pattern of cosmetic surgeries among East Asians is better understood in terms of looking less ethnic/more derived than one of Europeanization.
Lähde
The nose is an extremely pivotal component of the face. The nose projects the most outwardly relative to the rest of the face, and is essentially responsible for creating the overall facial profile. In Asian patients specifically, the nose is vital to the overall aesthetics of the face for several reasons. Eastern Asian and Korean faces are generally wider in comparison to the lateral length of the eyes. 
The nasal bridge is also relatively shallow, making the face appear wider than it already is. And lastly, an underdeveloped middle portion of the face creates flatness, which is only further emphasized by a protruding mouth. A shapelier nose is able to remedy this overall unbalance of the facial structure, bringing evenness, and therefore beauty, to the entire face.
Lähde


Lähde
Our study confirms a contribution of sexual dimorphism to female facial attractiveness, but also highlights that attractiveness is not coincident with exaggeration of sexual dimorphism, but is associated with a specific pattern of shape variation, particularly in the jaw. The biological meaning of this pattern remains to be investigated.
I do not know whether they are reluctant to mention the biological meaning of the pattern or really don’t know what it means.  If they don’t know the meaning, the following comparisons should help.
Lähde
According to Kate Conrad in the article “Controversial Rap Themes, Gender Portrayals and Skin Tone Distortion: A Content Analysis of Rap Music Videos,” specifically, light skinned African American females are more likely to be associated with the White beauty standard. 
All of the women are usually being degraded in these videos as well but that’s the only equality they really have. “Blacks with more Afrocentric features are more likely to be associated with stereotypical or negative evaluations,” (Conrad, 4).
Lähde

Joskus viikko sitten kerroin argentiinalaisesta cosplay naisesta Lilia Lemoine:sta, joka on muuttamassa ruskeaa silmän väriään esim. vihreäksi tai siniseksi. Jotta hyvin ruskeat silmät saadaan näyttämään muulta kuin ruskealta tarvitaan useita kertoja laserilla melaniinin tuhoamiseen ja alla olevalla naisella on ymmärtääkseni meneillään toinen kerta, joten vielä tarvitaan muutama käynti, joiden välillä voi aina miettiä, että haluaako pitää silmän värin vaikka vaalean ruskeana.

Viimeksi jäi epäselväksi, että missä Lilia:lle tehdään nämä toimenpiteet laserilla, niin nyt hän kertoo tarkemmin kyseessä olevan Buenos Aires:in Palermon kaupunginosassa sijaitseva oftalmología odontología ecografias laboratorio, joka nähtävästi käyttää espanjalaisen Eyecos klinikan kehittämää tekniikkaa.


Lähde - ''Puedes cambiar el color de tus ojos'' - Lisätietoa

Edellisessä kirjoituksessa oli näytillä muutamia mustia koskevia tutkimuksia ja olen etsinyt uusia tutkimuksia lisää, joita en ole ennen nähnyt vaikka alla olevan olen tainnut lukea, jossa kerrotaan mielenkiintoisesti lähetystyöntekijöistä Haitilla kuinka heistä osa käyttäisi seksuaalisesti hyväkseen nuoria mustia naisia.

Eipä tämä yllätä vaikka äkkiseltään sitä ajattelisi jeesustelijan tekevän muuta kuin paneskelevan nuoria naisia ja kyllä tämä varmasti pätee myös eurooppalaisiin naisiin, että heistä monet ovat tekemisissä mustien miesten kanssa, koska onhan siitä ollut juttua kuinka Karibia ja Afrikka on monelle eurooppalaiselle naiselle seksin takia matkakohde, joiden tuloksena syntyy myös osalle mulatteja.

Nyt tietysti herää monelle kysymys, että jos mustia naisia pidetään usein rumina, niin miksi nämä valkoiset miehet panevat mustia naisia. Kyllä historia osoittaa, että ihmiset voivat lisääntyä kaikennäköisten kanssa vaikka olisivat eurooppalaisittain selvästi  rumia, kuten esim. Australian alkuasukkaiden kanssa ja vaikka äärimmäisen negridiset kasvot omaavien naisten kanssa.

Tietenkin on selvää, että osalla ihmisistä on suuri himo tehdä lapsia huomattavan erilaisen ihmisen kanssa ja en tiedä tarkkaan, mistä tämä aiheutuu, mutta se voi olla geneettistä tai jotenkin aivot käyttäytyvät tällä tavalla. Tällainen käyttäytyminen ei ole täysin huonoa, koska on hyvä aina kokeilla olisiko sekarotuinen jotenkin parempi elinympäristöön, että lopulta luonnonvalinta päättäisi vaikkei nykypäivänä luonnonvalinnalla yhtä suurta merkitystä olekaan.

Lopulta kyse on myös saatavuudesta, että jos ympärillä on ainoastaan mustia naisia, niin eipä siinä sitten miehelle muuta vaihtoehtoa jää kuin tehdä lapsia tarjolla olevien naisten kanssa. Näin tekijät aikaan myös espanjalaiset tai portugalilaiset miehet intiaanien ja mustien naisten kanssa, koska eurooppalaisia naisia oli huomattavan vähän Latinalaisessa Amerikassa, mutta olihan myös sekarotuiset parisuhteet ovela keino hajottaa ihmisryhmiä ja tehdä heistä enemmän valkoisia ulkonäöltään.

Vaikka naiset näyttäisivät jotenkin rumilta tai omituisilta verrattuna omaan rotuun kuuluviin naisiin, niin sitä varmasti moni ajan kuluessa tottuu erilaiseen ulkonäköön ja alkaa näkemään kauniimpana, mutta onhan sitä aina tuotu esille kuinka mustien naisten vartalo olisi varsinkin seksikäs, joten vaikkei kasvot miellyttäisi, niin eiköhän monet miehet ole usein mustia naisia vartalon takia paneskelleet, kun taas vanhan brasilialaisen riimin mukaan valkoiset naiset ovat olleet niitä, joiden kanssa on useimmin haluttu avioliittoon ja näin on tilanne tänäkin päivänä.
White people’s straight looking hair is not the only thing many black and brown people have tried to imitate. White skin, or something close to it, has been something many people of color, including Asians, have aspired to and, therefore, have tried to emulate. In their tireless effort to look white, many people of color have used special creams and soaps and chemical products, such as bleaches, to lighten their skin, whereas others have consciously married whites with the hope that their children will be hybrid (Bhabha, 2004) with lighter skin complexions.
Products to lighten or whiten black or brown skin have been sold in many stores, particularly in beauty stores owned by people of African descent and Asians. On the packaging of these chemically based products, the images of fair skin or white people are overwhelmingly represented as a way to convince and attract black or brown people to purchase these products. 
In a Sunday New York Times article, Thomas Fuller (2006) talks about the wide spread skin-whitening products in Asia. Specifically, he argues that many Asians are determined to whiten their skin as a way to feel closer to be whites. Skin whitening has a long history in Asia, stemming from ancient China and Japan, where the saying ―one white covers up three ugliness‖ was passed through the generations
[...]
Many Haitian women used creams to lighten their skin, apparently with the false hope that this would make them look more attractive to these white missionaries. They prepared and cooked the finest Haitian dishes for them, while these missionaries were sleeping with their teenage daughters, nieces, and other young girls in the neighborhood. Worse, some Haitian parents knew their teenage daughters were being raped by the so-called white Christians, but they did not take any action to stop such criminal acts. 
It was revealed that many Haitian parents wished their daughters would get pregnant by white male missionaries, hoping this would bring a light skinned child into the family. Moreover, it was not a secret to the public that the same white Christian missionaries had forced a lot of young Haitian girls to abort their children while the missionaries continued to date more than one girl at the same time. Ironically, these men were still getting the same respect they received when they first invaded our neighborhood.
[...] 
Despite various forms of oppression the slaves suffered from white slave masters and colonizers, many house slaves wanted to imitate and be like their white oppressors. Similar forms of internalized oppression have occurred in the so-called post-colonial and post-slavery eras. 
For example, despite that white supremacist and racist groups have been oppressive to black and brown people, many still want to emulate these groups physically by relaxing their hair and lightening their skin, not to mention that many have had surgical operations to make their noses look like white peoples’ noses. 
This is a social and historical phenomenon many people have yet to fully understand. Personally, I am still puzzled by the manner in which black and brown people want to be closer to whites in physical appearance, as well as in attitude.
Lähde


Remember, reading the Bible plus accepting Jesus equals FOOD

Tässäkin tutkimuksessa kerrotaan samoja juttuja kuin muissakin koskien esim. ihonväriä ja hiuksia, joiden osalta mustat ovat kokeneet syrjintää. Onhan tämä valitettavaa, että varmaan nuori suvaitsevainen nainen jo itkee lukiessaan näitä juttuja, mutta sille ei paljoa voi jos miehet eivät yleisemmin näe naisilla kauniina liian tummaa ihonväriä ja kähäriä hiuksia.

Sitä voi jokainen eurooppalainen suvaitsevainen nainen miettiä, että haluaisivatko he itse omata kähärät hiukset, jotka ovat tiettävästi paljon vaikea hoitoisempia kuin suoremmat hiukset. Todennäköisesti ei vaikka mustan miehen osalta nainen ei välittäisi millaiset hiukset on päässä kunhan näyttää lihaksikkaalta ja rotevalta.
A majority of blacks perceive straight, silky and smooth hair as best. Hair with a texture similar to that of white, Hispanic, or Asian persons is often the ultimate goal while hair that is coarse and “nappy” is seen as ugly (Byrd). 
Black people consciously enter relationships with people of different races or with lighter skin to birth children with lighter complexions, “good” hair, and European-like features (Parmer et al.). 
It is also perceived that people with lighter skin have a higher socio-economic status (Russell, Wilson, and Hall). These social practices and cultural attitudes are the effects of the internalized oppression plaguing the black community.
[...] 
For hundreds of years, it has been taught that white is superior to black. This ideology has been drilled into the black community’s collective mind for generations. It is in this teaching that one can understand why the black community suffers from internalized oppression. This oppression is clearly seen through some individuals’ obsession with straight and long hair. The straighter and longer black hair is the better because it is closer to European hair; Russell, Wilson, and Hall claim, “The politics of hair parallels the politics of skin color” (82). 
Beautiful straight hair and intricate hairstyles represent a black woman’s standing in the social hierarchy, regardless of whether the hair is hers. Weaves and hair extensions are used to achieve longer lengths of hair. Authors Russell, Wilson, and Hall attest that some black people hold straight and long hair in higher regards because it is stylish and manageable (87). 
[...]

Sexual attraction often begins with physical appearance and every culture appreciates certain attributes over others. Russell, Wilson, and Hall write, “Skin color preferences operate in the same way that a black man who prefers women with light skin and long hair is no different from a White man who prefers women with blond hair and blue eyes” (Russell, Wilson, and Hall 107). 
Within the black community, skin color preferences are not just personal but sometimes political. In some cases, blacks judge each other on the basis of skin color to determine whether or not they would date and mate with one another. Dark-skinned people view marriage or reproduction with a light-skinned person as an accomplishment. 
Breeding with someone of a lighter complexion is seen as a step up on the social ladder (Garrod). On the other hand, a light-skinned black with a darkskinned black is viewed as a downgrade and an attempt to get back to one’s “roots” (Russell, Wilson, and Hall). Black people consciously start relationships with people of different races or of lighter skin to birth children with lighter complexions, “good” hair, and European-like features (Parmer et al.). 
Lähde

Evolutionary Psychology Journal sivustolta löytyi uusi tutkimus koskien meikkaamista ja sukupuolten erilaista väriä ja kontrastia kasvoissa. Joskus sitä voi nähdä jonkun tutkijan kritisoimassa meikkaamista, että muistaakseni joku naistutkija taisi yhdessä netissä olleessa videossa näkyvässä tilaisuudessa pyyhkiä kasvoiltaan meikit pois.

En muista, mitä naistutkija yritti tempullaan sanoa, mutta tutkimukset näyttävät yleisesti osoittavan, että varsinkin vähäisestä meikkaamisesta on hyötyä. Vaikka joku nuori nainen ottaakin naistutkijasta esimerkkiä ja lopettaa meikkaamisen, niin ongelma on aina myös muut naiset, jotka meikkejä käyttävät ja saavat sen tuloksena esim. miehiltä enemmän huomiota, jos kerta meikkaamisesta on hyötyä.
An extremely widespread behavior that increases female facial attractiveness is the use of cosmetics. Cosmetics increase attractiveness in a variety of ways, such as through smoothing skin texture (Samson, Fink, and Matts, 2010). However, when women apply cosmetics, they do so in a manner that consistently exaggerates the sex difference in facial contrast, by darkening features relative to the surrounding skin (Etcoff, Stock, Haley, Vickery, and House, 2011; Russell, 2009). 
It is unlikely that the manipulation of facial contrast achieved by cosmetics is done by chance. The “received style” of cosmetics (Russell, 2010), darkening features relative to the skin, is prevalent across modern societies as well as archaeological records, indicating it is consistent throughout history (Corson, 1972). 
[...]
Finally, it is important to consider whether the cosmetics applied by the models increased their attractiveness, which is a consistent finding (Cash et al., 1989; Etcoff et al., 2011; Mulhern et al., 2003). 
Jones and Kramer (2015) utilized the same models as in this study, and had them rated for attractiveness in both cosmetics conditions by 62 participants. Models were rated as more attractive with cosmetics than without, t(43) = 3.28, p = .002, d = 0.57 (though see Jones and Kramer, 2015, for a fuller discussion of this finding). 
Additionally, observers find the same models optimally attractive with significant amounts of cosmetics when given the option to vary the amount of cosmetics on the face (Jones, Kramer, and Ward, 2014). Taken together, these findings show that the cosmetics used by the models successfully increased their attractiveness.
[...] 
These findings advance our knowledge of female mate value and mate attraction techniques. Female mate value is tied to physical attractiveness, which itself is strongly linked to sexual dimorphism (i.e., femininity; O’Toole et al., 1999; Rhodes, 2006). 
Given that the use of cosmetics by women enhances their facial contrast, making them appear more feminine, it is unsurprising that women use cosmetics as a primary method of enhancing appearance for initiating relationships (Greer and Buss, 1994), and receive more male attention when wearing cosmetics (Guéguen, 2008). The above evidence might suggest that cosmetics function as supernormal stimuli, exaggerating feminine traits. 
Lähde

Katselin pitkästä aikaa meksikolaista Monterrey Chic lehteä, jossa ymmärtääkseni voi ihmetellä eliittiin kuuluvien ihmisten elämää. Poimin yhden mainoksen lehdestä näytille koskien ihonhoitoa, jossa voi kuvassa nähdä eurooppalaisen näköisiä naisia ja tuossa toisessa linkissä voi ihmetellä vaatemallien ulkonäköä.

Lehteä katsoessa on merkille pantavaa ihmisten eurooppalaiselta vaikuttava ulkonäkö, että eivät vaikuta omaavan erityisen paljon intiaani taustaa, kuten hyvin monet meksikolaiset. Tämä selittyy osaltaan sillä, että pohjoisosissa elävät ihmiset ovat geneettisesti enemmän eurooppalaisia vaikka meksikolaiset ovat keskimäärin yli puoliksi geneettisesti intiaaneja, joita voi kuitenkin kutsua mestitseiksi.


Lähde - Lemon Chic

Katselin lisää kuvia käyttämällä Googlen kuvahakua apuna etsimällä espanjaksi kosmetiikkatuotteita ja päädyin ihmettelemään Dominikaanista tasavaltaa, jonka asukkaat ovat geeniperimätutkimusten mukaan noin puoliksi mustia afrikkalaisia, mutta laitoin kuvista merkille, ettei monet naiset näytä erityisen afrikkalaisilta ja mainoksissa näkyy eurooppalaisia naisia.

Tietysti tuon maan asukkaat voivat olla monen näköisiä, mutta jo geeniperimän perusteella voi päätellä suurella osalla näkyvän selvästi afrikkalainen tausta, kuten yleensä ensimmäisen sukupolven mulateilla. Naapurimaassa Haitissa vastaavasti ihmiset ovat geneettisesti suurimmaksi osaksi mustia afrikkalaisia, jonka takia heistä ei osaltaan tykätä, mutta myös laiton maahamuutto Haitista on suuri ongelma.

Pitäisi enemmän tutkia, mutta tätä tietysti usein kerrotaan tutkimuksissa kuinka monissa Latinalaisen Amerikan maissa suositaan enemmän naisia, jotka näyttävät enemmän alla olevilta vaikka Dominikaanisessa tasavallassa pitäisi nähdä myös kauniina nätit mulatti naiset esim. kiharilla hiuksillaan ja ruskeammalla ihonvärillään.


Lähde


Lähde


Lähde


Lähde


Lähde

Tuli mieleen, että tuolta Slideshare sivustolta voi laittaa linkin sijasta suoraan esille esitelmän, jonka takia katselin löytyisikö jotain koskien aasialaisten kauneusleikkauksia. Alta voi katsella esitelmää, jossa kerrotaan amerikkalaisten vaikutuksesta Etelä-Koreassa kuinka esim. aasialaiset naiset tekivät aikanaan itsestään paremman näköisiä kauneusleikkauksilla amerikkalaisten sotilaiden takia, joista monet eivät tykänneet aasialaisten naisten ulkonäöstä.

Tästä tulee mieleen kuinka lopulta se on aasialaisten tehtävä itse päättää millaisesta ulkonäöstä tykkäävät, eikä siksi tarvitse eurooppalaisia miellyttää tai noudattaa eurooppalaisia kauneusihanteita. Kuitenkin on sillä tavalla, että eivät kaikki aasialaiset naiset ole kauniita, jos vaikka näyttää kasvoiltaan väsyneeltä tai vihaiselta ja leuka tai nenä on kookas, jonka takia kyse ei ole aina halusta omata enemmän eurooppalaiselta vaikuttavaa ulkonäköä vaan halusta olla kaunis aasialainen nainen.


Lähde

Korealaisen ID Hospital:in sivuilta löytyy lisää alla olevia kuvia, joissa mielenkiintoisesti kerrotaan ja havainnollistetaan muutoksia vaikka näihin kuviin voi liittyä myös kuvankäsittelyä ja kaikkea muuta.

Kuten olen kertonut tehdään Aasiassa erikoisesti myös leukaan muutoksia, jota ei samassa määrin tehdä länsimaissa ja tämä osaltaan selittyy sillä, että länsimaissa tykätään naisella voimakkaammasta ulkonäöstä, kun taas Aasiassa tykätään hyvin sirosta leuasta.

Tässä aasialaisten kauneusihanteessa on kuitenkin sellainen huono puoli, että aasialaisilla kuitenkin on yleiseimmin leveämpi tai suurempi leuka, mutta myös poskiluut ovat monilla huomattavat, joten tämä sitten todennäköisesti aiheuttaa monelle tunteita siitä, että on jotenkin ruma vaikkei todellisuudessa olisi, koska ei sen leuan tarvitse olla kaikilla samallainen ja soikion muotoinen.

Taisi olla tuolla Purseblog sivustolla kuinka siellä yksi nainen valitteli, että länsimaissa ei samassa määrin ole tarjolla leukaan tehtäviä kauneusleikkauksia ja monet niistä on tarkoitettu miehille, jotka haluavat naiseksi, jonka takia voi ymmärtää, ettei tällainen kuulosta naisesta mukavalta.


Lähde

Jatkoin vielä Dominikaaniseen tasavaltaan liittyen ihmisten ulkonäön tarkastelua, jonka takia alla on pari kuvaa lisää Tienda La Sirenan Facebook sivuilta, josta jo poimin yhden kuvan ylempänä. Kyseessä on tietääkseni kauppa, joka on nähtävästi järjestänyt karnevaalin tai ainakin ollut tapahtumassa mukana.

Alla olevassa kuvassa voi nähdä naiskauneutta, jossa kummassakin kuvassa on samat naiset. Yleisössä voi nähdä enemmän sellaista ulkonäköä, jolta olettaisi Dominikaanisen tasavallan ihmisten yleisemmin näyttävän, että afrikkalainen tausta näkyy selvästi. Näillä kauniina pidetyillä naisilla voi havaita olevan esim. pitkät ja suorat hiukset, joka ei ole normaali ulkonäkö suurelle osalle tuon maan ihmisistä, koska ovat mulatteja.

Mitä tässä lueskelin vähän tutkimuksia, niin tuossa maassa pidetään enemmän eurooppalaiselta näyttävästä ulkonäöstä, jonka takia esiintyy osalla halua pariutua enemmän eurooppalaiselta näyttävän kanssa, jotta lapset olisivat enemmän ulkonäöltään valkoisia ja omaisivat suoremmat hiukset.

Turismi osaltaan antaa tähän mahdollisuuden ja koska tuon maan ihmiset ovat enemmän mulatteja, niin eurooppalaisen ja mulatin välisistä parisuhteista ei todennäköisesti yleensä synny selvästi mustan näköisiä lapsia.



Lähde
As this exchange indicates, there was an enormous amount of ambiguity about race and reproduction. First, because of the connection between fine hair and whiteness, the assertion that Dominicans do not have fine hair means that they are not white. 
Second, Jackie’s insistence that Dominicans have “bad hair, hard hair," together with her later equation of bad hair with blackness, indicated that Dominicans must be black. Yet Dominicans could reproduce blackness away. 
While Jackie described herself as not quite white - indicated by her sense that she “shouldn’t be racist” because she had “Haitian race” herself - she claimed a degree of distance from blackness because she had been “confused for Indian, Arab, Moroccan" in the past. 
Further, she desired whiteness for her children - defined not by virtue of their ancestry, which would unalterably include her Haitian ancestors, but by virtue of their white skin and blond hair, which are within reach. Thus, she did not “want to know about blacks." After all, she asked rhetorically at the end of our conversation, “Who wants to be struggling with kinks?" 
Similarly, when Maria’s baby was born, the conversation once again turned to race: 
GINETTA: How did it go for Maria?
CHUCHA: Fine.
GINETTA: What did she have?
CHUCHA: An eight-and-a-half-pound girl. She already knew that it was going to be a girl.
ALMA: She’s a pink white girl.
NENE: Maria’s girl is white, white.
ALMA: That baby girl made Maria really black.
LEONORA: She’s getting better. She’s getting white already; her feet went down. She’s ok. . . . That girl looks like Frank [her husband]. She’s going to be fine.
ALMA: Poor Stefani.
NANA: That girl is rough. Who’d she come out so rough like?
ALMA: I don’t know. The poor thing. She’s got such a wide face.
NENE: But the baby is going to be pretty. She’s going to be the pretty girl.
[...]
Hoetink goes on to argue that, although throughout the Americas features identified with black somatic norms are universally construed as ugly and undesirable, and features identified with white somatic norms are considered beautiful and desirable, “the somatic norm image of Latin American whites is ‘darker’ than that of the North-West European American.” 
Because of this, the “somatic distance” between Latin American whites and mulattos/mestizos is much shorter than it is between North American whites and blacks (who because of the U. S. hypo-descent rule include those who would be considered mulattos in Latin America). 
Moreover, because of the darker somatic norm image in Latin America, some who are genealogically mulatto/mestizo are classified as white “by the criterion of the dominant somatic norm image." 
Thus, the willingness to accept mulattos and mestizos as whites - or, in other words, the incorporative rather than the exclusionary nature of whiteness - in and of itself indicates a darker somatic norm image of whiteness. Hispanic looks, in other words, are those that are light without being so white as to be beyond normative somatic images.
Lähde - Free Online OCR - Turkish woman kills son for ‘ugly flap ears’

Alla on tarkempaa tietoa geeniperimästä, josta voi havaita Dominikaanisen tasavallan ihmisillä olevan vähän myös intiaanien geeniperimää ja tämän kyllä laitoin merkille tuon maan ihmisten ulkonäköä katsellessani vaikka muutoin geeniperimän perusteella ovat noin puoliksi eurooppalaisia ja mustia afrikkalaisia, joka näkyy selvästi afrikkalaiselta näyttävässä ulkonäössä verrattuna esim. Meksikoon.

There were also strong differences in ancestry among social classes in colonial (and postcolonial) populations with European ancestry often correlating with higher social standing. 
As a consequence, present-day Hispanic/Latino populations exhibit very large variation in ancestry proportions (as estimated from genetic data) not only across geographic regions (1, 2), but also within countries themselves (3, 4). 
In addition, the process of admixture was apparently sex-biased and preferentially occurred between European males and Amerindian and/or African females; this process has been shown to be remarkably consistent among countries and populations including Argentina (5), Ecuador (6), Mexico (7), Cuba (8), Brazil (9), Uruguay (10), Colombia (11), and Costa Rica (11).
Lähde
We have shown that mating within contemporary Latino populations does not occur at random with regard to ancestry. While both Mexicans and Puerto Ricans show positive assortative mating for ancestry, the pattern between the two populations is quite different. 
Among Mexicans, the strongest spouse correlations relate to the proportion of Native American and European ancestry, while amount of African ancestry appears to have little impact on mate choice. This is not surprising, given the modest overall level of African ancestry in this population. 
By contrast, among Puerto Ricans, the strong assortative mating relates to African and European ancestry, while Native American ancestry appears not to contribute to the correlation. While Native American in this population is the smallest ancestral component on average (14%), it is not dramatically less than the average of African ancestry (23%), yet the spouse correlations for these ancestries is dramatically different. 
Moreover, we did not find any evidence of ancestry asymmetry in the mating patterns. Some authors have described assortative mating by skin color in Latin American populations but with a male preference for lighter-skinned women [16-20]. In our results, there is no evidence of any directionality in partner choice. Ancestry correlation was observed to be a global phenomenon of the genome and not restricted to a few loci.
Lähde


Lähde
Several studies have been conducted that have compared genetic and craniometric ancestry admixture estimates in groups considered Hispanic; however, most have concentrated on Mexican populations. Slice and Ross (2004) found that contemporary Mexicans are most similar to native Mexican populations, with significant differences from European and African groups. 
Martinez-Abadías et al. (2006) also analyzed craniometric admixture within Mexico by testing a bi-hybrid model of Spanish and Amerindian ancestry in two post-contact groups from Mexico. They found that the morphology in the Mexican groups fell in the range of variation between the two ancestral groups (Martinez-Abadías et al., 2006). 
Hughes et al. (2013) found similar results with a regional approach in Mexico, finding that the proportion of Native American ancestry increased from north to south, while the proportion of European ancestry increased from south to north. They also concluded that the proportion of African ancestry remained relatively low throughout all regions of Mexico. 
Lähde