2. huhtikuuta 2015

Eurooppalaisten näköisten mallien suosio maailmalla

Siirsin taas osan edellisessä kirjoituksessa olleesta sisällöstä tänne, koska alkoi venymään pitkäksi, jonka takia nämä kirjoitukset voivat usein liittyä edellisiin. Tyypilliseen tapaan otsikko ei kerro kaikkea sisällöstä vaan voin käsitellä kaikenlaista ja myös muuttaa otsikkoa, enkä tässä aio muutenkaan alkaa tarkemmin kertomaan eurooppalaisten mallien käytöstä maailmalla.

Olen tästä asiasta kertonut jo useita kertoja, mutta jokainen voi vaikka katsoa aasialaisia mallitoimistoja ja kiinalaisia verkkokauppoja, niin niistä näkee erikoisesti kuinka eurooppalaisilta tai heiltä jossain määrin näyttävät ovat suosittuja malleina vaikka kyseessä olisi aasialaisen yrityksen tuote ja kohderyhmänä aasialaiset.

Pride and Glamour on the Catwalk


Edellisessä kirjoituksessa kerroin taas kuinka Wacoal käyttää markkinoinnissa paljonkin eurooppalaisen näköisiä malleja, niin thaimaalaiselta Thai Catwalk sivustolta löytyy lisää mielenkiintoisia kuvia, joissa voi nähdä thaimaalaisten ihmettelevän näitä pitkiä malleja.


Lähde


Lähde


Lähde

Alla voi tarkastella naisten kasvoja edestä ja sivusta.



Lähde

Yllä olevassa kuvassa voi huomata naisilla olevan huomattavat korkokengät, että kävely taitaa olla osalle malleista vähän vaikeaa. Eipä tällaisten kenkien käyttäminen ole tiettävästi naisen jalkojen kannalta hyvää, joten liiallista käyttöä on hyvä välttää varsinkin alla mainittujen 9 cm pituisten osalta.

Tämä on tietenkin valitettavaa kuinka naiset joutuvat paljonkin kärsimään tai näkemään vaivaa ylläpitäessään kauneuttaan, kun ikääntymisestäkin näyttää seuraavan paljonkin kielteistä naiselle, joka ei samassa määrin haittaa miehiä, kuten esim. selluliitti ja huonontunut hedelmällisyys.

En pääse taaskaan lukemaan tarkemmin tutkimusta, mutta alla kerrotaan taas kuinka miehet tykkäisivät enemmän korkokenkiä käyttävistä naisista. Epäselväksi jää tutkijoiden näkemykset tästä käyttäytymisestä ja sen syistä.

Sen perusteella, mitä olen lukenut on kyse osaltaan siitä, että miehet näyttävät yleisesti tykkäävän naisella pidemmistä sääristä, jonka vaikutelman tietenkin korkokengät luovat. Tämä ei edelleenkään kerro syytä, mutta yhden syyn ajatellaan olevan siinä, että pidemmät jalat antavat aikuisemman vaikutelman, koska lapsilla tahtoo olla ylävartalo samanpituinen kuin jalat.
Research has consistently shown that the appearance of women’s apparel influences men’s behavior and judgment. However, the effect of women’s shoe heels has received little interest. Female confederates wearing black shoes with 0-, 5-, or 9-cm heels walked on the street.
In a first experiment, we examined the number of men in the street who smiled at the female confederate. More smiles were addressed to the confederate with high heels. In a second experiment, the confederates asked men and women to respond to a short survey.
It was found that high heels increased males’ but not females’ compliance with the request. In a third experiment, the photography of the same woman’s body profile wearing high heels or not was evaluated by men.
Results showed that high heels were associated with greater sexiness, overall physical attractiveness, breast attractiveness, beauty, attractiveness to other men, and willingness for a date. All the experiments supported the notion that high heels increase women’s attractiveness to men.
Lähde

Edellisessä kirjoituksessa toin taas esille kuinka mustista naisista ei näytetä erityisen paljon tykkäävän osaltaan aikuisviihteessä, niin alla kerrotaan kuinka valkoiset suhtautuisivat kelteisesti enemmän mustilta näyttäviin ihmisiin. Tällainen käyttäytyminen on valitettavasti normaalia, että ihmisille on luonnollista suhtautua myönteisemmin samankaltaisiin, jonka takia Yhdysvalloissakin aikanaan mulateilla ja muilla enemmän eurooppalaisilta näyttävillä oli paremmin asiat.

Tässä ei ole ainoastaan kyse valkoisten näkemyksistä vaan alla kerrotaan kuinka mustat miehet tykkäisivät enemmän vaaleamman ihonvärin omaavista mustista naisista ja mustat naiset kertovat kuinka vaaleampia mustia pidetään kauniimpina, jonka takia heillä on paremmat mahdollisuudet muodostaa parisuhde miesten kanssa. Tähän liittyen on monissa tutkimuksissa kerrottu karusti kuinka mustilla miehillä on paljon helpompaa muodostaa sekarotuisia parisuhteita verrattuna mustiin naisiin.
Both skin tone and facial features such as thickness of lips and width of nose had an impact on Whites’ perceptions of Blacks. That is, they had negative reactions towards those with darker skin tone and more prototypical facial features than those with lighter skin tone and less prototypical facial features (Hagiwara, Kashy, & Cesario, 2012). 
An interview of twenty-eight self-identified black women attending a large southeastern university indicated that lighter skin was perceived to be more attractive and possessing positive personality traits. It was also reported that lighter-skinned women were associated with increased value in dating contexts and sexual appeal to men (Stephens & Thomas, 2012). 
Two experimental studies were conducted to examine African Americans’ perceptions and attitudes toward light-skin and dark-skin African American female models in print advertisements. The results indicated that African American males evaluated light-skin female models higher than dark-skin female models in terms of physical attractiveness (Watson, Thornton, & Engelland, 2010).
Lähde

Joku päivä sitten luin oikeasta linkistä löytyvää Google kirjoista löytynyttä kirjoitusta, jossa kerrotaan muistaakseni mallien laihoista vartaloista ja heille paremmin sopivista vaatteista, jonka takia paksummilla naisilla on vaikeampaa löytää kauniita tai muodikkaita vaatteita.

Onhan tämä erikoinen ilmiö, että malleilla on yleisesti erilainen vartalo verrattuna asiakkaisiin, mutta eipä siitä taida olla suurta haittaa myynnin kannalta vaikka osalle naisista nämä mallit aiheuttavat turhia ulkonäköpaineita, koska ei naisen tarvitse olla liian laiha vaan myös naiselliset muodot ovat tärkeitä.

Kaipa sitä pitäisi ihmisten paremmin ymmärtää, että muodissa tykätään käyttää paljonkin laihoja tai barbiemaisia naisia, mutta eipä heiltä naisten tarvitse yleisesti näyttää. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, etteikö monet mallit olisi erittäin kauniita varsinkin kasvoiltaan vaikka vartalo olisi omituisen laiha, josta osa miehistä näyttää myös erikoisesti tykkäävän.

Kirjassa mainittiin muutamia Etelä-Afrikassa kurvikkaammille naisille vaatteita myyviä kauppoja, kuten Donna Claire, joten poimin sieltä alla olevan kuvan. Tällaisia kuvia tulee aina välillä vastaan, joissa voi nähdä monennäköisiä naisia, mutta eipä näiden naisten ulkonäöstä tai kauneudesta pidä tehdä yleistäviä päätelmiä.

Kuvassa voi havaita vaaleahiuksisen ja nähtävästi siniset silmät omaavan naisen, että varsinkin Yhdysvalloissa on ollut tutkijoiden mukaan kauneusihanteena tällainen ulkonäkö, joka on ollut huono juttu muiden naisten kannalta, mutta usein taidetaan sanoa kuinka vartalon tulisi olla laiha, mutta tällä naisella taitaa olla enemmän naisille tyypillisempi vartalo.

Luin kirjaa vähän alusta uudelleen, niin siinä nähtävästi kerrotaan virheellisesti kuinka laiha vartalo naisella olisi tullut muotiin 60-luvulla ja siihen liittyen mainitaan ulkonäöltään poikamainen malli nimeltään Twiggy, mutta jo 20-luvulla oli naisilla muodissa hyvin laiha vartalo ja poikamainen ulkonäkö myös lyhyiden hiusten, pienten rintojen ja lantion osalta.



Lähde - The perceived role of the advertised thin fashion model...

Alla olevassa tutkimuksessa on tarkasteltu nuoria pakistanilaisia naisia ja heidän ulkonäköpaineita, joita näyttävät lisäävän ihonvärin vaalennusta koskevat mainokset ja vaaleaihoiset julkkikset.
To put it into nutshell, the advertisements of fairness beauty products create inferiority complexes among young girls in Pakistan. These advertisements make them compare themselves with advertised ‘white dolls’. If these advertised ‘white dolls’ are popular celebrities, the effects get double. So, the results endorsed the source credibility and source attractiveness model. 
It was also concluded that the advertisements of fairness products make young girls realize that they are not socially acceptable because they are not white as the ‘models of the advertisements. It was found that if they want to become ‘desirable brides’, ‘sexually attractive ladies’ and successful professional women, they have to lighten their skin complexion. 
Only fair complexion can make them beautiful and confident. It was also concluded that the aim of the advertisements of beauty products is to induce the fake belief among girls that fair complexion is only a solution of their problems that can only be achieved by using advertised fairness beauty products.
Lähde

Alla olevassa tutkimuksessa, jota ei pääse tarkemmin lukemaan kerrotaan kuinka kauneusihanteet länsimaiden ja ei länsimaiden välillä koskien vartaloa tai painoa olisi samankaltainen varsinkin kehittyneissä kaupungeissa. Tätä olen myös lukenut muutamista mustia käsittelevistä tutkimuksista kuinka maaseudulla voidaan tykätä enemmän kurvikkaammasta vartalosta ja enemmän afrikkalaisesta ulkonäöstä, mutta kaupungeissa kauneusihanteet ovat enemmän länsimaalaisia.
Given that an important component of perceptual body dissatisfaction is the discrepancy between ideal and current body sizes, understanding how body size ideals are shaped and transmitted remains an important task for scholars. This review begins by examining cross-cultural patterns of body size ideals. 
Evidence is presented to indicate that the largest differences in body size ideals are no longer found between Western and non-Western cultures, but between sites differing in socioeconomic status. It is further argued that a thin ideal is now prevalent in most socioeconomically developed, urban sites. 
In explanation, it has been suggested that both Westernization and modernization bring cultural changes that promote a thin ideal. The present article reviews evidence in favor of both factors and concludes by looking at clinical implications for understanding corporeal experiences in a globalized world.
Lähde

Kiinalaiselta sivustolta tuli vastaan artikkeli, jossa nähtävästi kerrotaan australialaisesta Change My Race dokumentista, jonka olen itsekin katsonut. Alla olevassa Googlen käännöksessä tuodaan esille kuinka varsinkin Australiassa asuvat aasialaiset haluavat omata enemmän australialaisille tyypillistä ulkonäköä, joilla tietenkin tarkoitetaan eurooppalaistaustaisia, eikä Australian alkuasukkaita.

According to Australia's "Perth now" website December 3rd report, SBS Korean TV December 3 launch of the new documentary "change my race" (Change My Race), about those who are willing and even eager to change their racial characteristics of the appearance of the people . 
Their experience shows a disturbing new trend - "to race" of surgery. According to reports, many Asian immigrants in Australia in order to look more westernized, or become "more like the Australians" at the expense of lying on the operating table.
Lähde

Olen tainnut tähän alla olevaan tutkimukseen aiemmin viitata, jossa tarkastellaan kauneusihanteita ja muotia viimeisen sadan vuoden ajalta. Luultavasti kuvien takia suuresta pdf tiedostosta löytyy kuva näyttelijä Lillian Gish:sta, mutta etsin toisen kuvan, jossa voi kätevästi nähdä naisen kasvoja sivusta ja edestä.

To begin, we will examine the beauty trends of the 1910s. In Decades of Beauty (1998), a book outlining the changes in beauty trends throughout the decades, Mulvey states that the ideal female body during this decade became "more girlish and young" (58). This meant that it was desirable for women to look less developed, as was demonstrated in the popular style of dress of the times. As discussed by Thesander (1997: 107), this dress drew attention away from the hips, bust, and waist, which made the woman appear less curvy. 
Another new trend was that it had become much more socially acceptable for women to wear pants (Mulvey 1998:52). Short hair, which was typically worn with some sort of headband, was also more acceptable (Mulvey 54). During this period, women felt more liberated; as they had never before had the ability to choose to wear pants or to cut their hair short and still be considered feminine. 
Some of the icons of this decade were Lillian Gish, a "fragile beauty," Mary Pickford, known as "America's Sweetheart," and Gloria Swanson, who "to millions ... was glamour personified" (Mulvey 1998:48-49). Many women idolized and based their own beauty routines on what they observed of these icons. This is to be one of the ongoing trends throughout the decades in America, the admiration of the icons of the moment.
Lähde - Lähde

Alla on mielenkiintoinen tutkimus, jossa on näytetty osaltaan alaikäisistä tytöistä kuvia ja näiden kuvien osalta katsottu kuinka paljon kerrottu ikä vaikuttaa seksuaaliseen viehättävyyteen tai miten tuon sanan suomentaisi. Jos on näytetty samaa kuvaa, jossa toisessa on kerrottu iäksi 14-15 vuotta ja toisessa 16-17 vuotta, niin vanhemmaksi väitetystä kuvan henkilöstä on tykätty enemmän.

Kyllä sitä usein tutkimuksissa kerrotaan kuinka naisen kauneus perustuu nuorekkaaseen ulkonäköön varsinkin kasvojen osalta ja tällaista ulkonäköä tahtoo esiintyä enemmän nuoremmilla vaikkei vartalo vielä olisi naisellinen.
Following an identical procedure to the one we previously reported (O’Donnell, Lowe, Brotherton, & Bennett, 2014), we examined ratings of sexual attraction to photographs of (the same) adolescent girls (Tanner stages 3–4) labelled as either 14–15 years or 16–17 years old, women, and men. Ratings were made by Bulgarian heterosexual men by pressing buttons on a response box which recorded the ratings made and the time in milliseconds taken to respond. 
Despite the age of sexual consent in Bulgaria being 14 years, the pattern of findings did not differ from those found in the UK, where the age of consent is 16 years. That is, mean ratings of the sexual attractiveness of the girls labelled as younger were lower than those of the (same) girls labelled as older, and those of the women. In addition, correlations revealed significantly longer responding times when younger girls (and men) were rated as more highly sexually attractive. These associations were reversed in response to the photographs of women.
We take these findings to indicate an inhibitory effect arising from generalized sexual norms relating to the inappropriateness of sexual attraction to young girls; the greater the attraction, the higher the inhibition. This second replication of our initial findings suggests a robust effect that may be of benefit in exploration of pedophile or sex offender groups.
[...] 
The finding that the younger females were rated as less attractive than the women should not be surprising, and evolutionary theory suggests it may be biologically determined (Kendrick & Keefe, 1992). As a form of evolutionary adaptation, men have developed ways to discriminate between females of varying reproductive capability (e.g., Kendrick & Keefe, 1992; Thornhill & Gangestad, 1996). The women pictured in the photographs may be considered more fertile, and therefore more attractive than the younger females.

Lähde

Tässä on ollut jo monenlaisia tutkimuksia, joissa on ollut juttua vaaleasta ihonväristä ja nuorekkaasta ulkonäöstä, niin itäaasialaiset näyttävät ainakin leuan osalta tykkäävän pienestä leuasta, joka on tietenkin tyypillisempi nuorille ja lapsille, koska ikääntyessä leuka tahtoo varsinkin miehillä muuttua huomattavan jykeväksi, jonka takia naisilla tykätään enemmän sirommasta leuasta.

Concerns : Mandibular prognathism, Malocclusion
Type of surgery : No-tie double jaw surgery, V line square jaw reduction, Ptosis correction, Lateral hotz and lateral canthoplasty, Fat graft for forehead 
[...]
This is me before the surgery. Originally, I didn't have any problem of my apperance. But one day I realized that I've been treated bad and unfairly in this society because of my appearance. 
I thouight my ability and mind are most importnat thing, but my thoughts were slowly changing. If the society cannot be changed, I thought I have to change myself. That is why I've decided to under go two jaw surgery.
[...]
Now my nose and eyes look perfect, I'm really happy with every angle. So feminine :) My face became a lot smaller and the jaw line has been more defined. 
All my friends are jealous of me. I've met some friends for the meeting and they didn't recognize me. 
[...] 
Nowdays many guys are asking me out. They treat me diffrently now that I have a prettier face.
Lähde - Neoteny: In Response to International Women's Day

Korealaisen ID sairaalan blogissa kerrotaan kuinka voit omata samanlaisen tasaisen ihonvärin kuin korealaisilla julkkiksilla, joista alla voi nähdä Girl's Day tyttöryhmän jäsenet. Tutkimusten perusteella nuorekas rypytön ja tasaisen värinen iho on merkittävä osa kauneutta, joten tämäkin ulkonäkö liittyy enemmän nuoriin, koska ikääntyessä ihonväri muuttuu epätasaiseksi ja tummemmaksi.

Want flawless skin like a Korean celebrity? Go to where they go and visit ID Dermatology!
Lähde - This Plastic Surgery Makeover Show from South Korea is INSANE