11. joulukuuta 2014

Eurokeskinen ulkonäkö


Lähde
This brings us to the interpretation of the literature that documents a shift toward European norms in attractive non-European faces and is, therefore, discordant with Potter and Corneille (2008). A convenient explanation is the economic domination of Western societies and the strong global presence of Western culture. However, northern European slaves were admired for their looks in Rome (Pitman, 2003), suggesting that desirable looks are not necessarily associated with the socioeconomic elite. The alternative explanation is that there is a preference for somewhat more overall derived facial features in humans, which parallels a shift toward European norms because Europeans have more overall derived faces (Hanihara, 2000). Thus, European cultural hegemony does not necessarily fully account for why attractive non-European faces are shifted toward European norms. Further research on this topic will potentially be better if actual faces and geometric morphometrics are used. The actual faces can be presented in the form of photographs or, better still, photogrammetric or laser scans of faces for 3-D assessments.
Lähde

Feminine beauty sivuston ylläpitäjän näkemyksiä liittyen ulkonäön eurokeskisyyteen.
There are several possible explanations for why non-European faces that are somewhat shifted toward European norms are considered more attractive than average by non-Europeans in general. The most obvious explanation is that Western culture has a much stronger global impact than other cultures, and this has lead to non-Europeans internalizing Western norms. However, this has not been proven. Humans cannot be manipulated any way one pleases.

[...]

One possibility is that ancestral humans shared a common aesthetic sense, which controlling for natural and sexual selection, as well as random genetic drift, would result in a similar transformation of the face across populations, which would specifically lean toward modern European norms, but the combination of natural and sexual selection has not been constant for all populations, which in turn accounts for why non-Europeans find co-ethnics with faces shifted toward European norms more aesthetically pleasing, and why this is especially true after exposure to Europeans, whereby non-Europeans recognize people with several -- though not all -- facial features consistent with their latent aesthetic preferences.
Lähde

Alta löytyy mielenkiintoinen kirjoitus eurokeskisestä kauneusihanteesta, joka vaikuttaa ympäri maailmaa. Kirjoituksessa tuodaan esille kuinka eurooppalaisia tai eurokeskisiä naisia näkyy joka puolella mainoksissa ja tältä se näyttää myös oman tutkimukseni perusteella kuinka esim. kiinalaiset itse tykkäävät käyttää paljon eurooppalaisia naisia malleina ja ovat täten myös omasta tahdosta mukana levittämässä eurokeskistä kauneutta vaikka malleina voisi käyttää enemmän tai kokonaan kiinalaisia naisia.

Tutkijoilta tahtoo kuitenkin usein jäädä huomaamatta, että jospa sittenkin eurooppalaisen naisen ulkonäössä on monia tekijöitä, joista aasialaiset tai ihmiset muutenkin tykkäävät ja jos eurooppalaiset naiset olisivat enemmän Australian alkuasukkaiden näköisiä olisi aika vaikeaa kuvitella varsinkaan itäaasialaisten tykkäävän eurooppalaisista naisista, joten syyt eurokeskiseen kauneusihanteeseen ovat moninaiset, eikä ainoastaan esim. länsimaiden vaikutusvalta. Mainontaan liittyen kannattaa katsoa Perulaisen kauneuden hoitotuotteita myyvän Belcorp:in kuvastoja, joissa voi havaita kuinka kuvissa on enimmäkseen ulkonäön perusteella eurooppalaisia naisia vaikka näitä tuotteita markkinoidaan latinoille, joista monet ovat enemmän intiaaneja ja mustia ulkonäöltään.
The quest for white beauty is very important because white or light skin is a form of “racial capital” gaining its status from existing racial hierarchies. Racial capital is a resource drawn from the body that can be related to skin tone, facial features, body shape, etc. I use the term “racial capital” to describe the role that white/Anglo bodies play in the status hierarchy. Both Anglo bodies and light or white skin confer status on people of color in an individualistic way. Light skin tone can be transformed into social capital (social networks), symbolic capital (esteem or status), or even economic capital (high-paying job or promotion) (Bourdieu, 1984; Hunter, 2005).

Blay (2009) found that women in Ghana who used bleaching products were trying to attain beauty vis a vis light skin. She argues that light skin and beauty were the vehicles through which women attempted to gain social capital (Blay, 2009). The concept of “racial capital” is distinct from racial identity. Racial capital is more closely related to phenotype and how others perceive an individual, rather than how that individual defines him or herself.

[...]

Sales of skin-lightening products are on the rise and their global demand has never been higher (Perry, 2006). In a post-colonial world, and some suggest a post-racial era, how can we make sense of this surge in the demand for skin whitening? The global beauty industry has reinvented itself in recent years in the image of multiculturalism (Hunter, 2005). Many cosmetics companies that once exclusively featured white women have added light-skinned women of color to their advertisements and as spokespersons for their products. I call this maneuver the “illusion of inclusion” (Hunter, 2005).

The illusion of inclusion is a seductive marketing strategy to draw in women of color who might otherwise feel alienated from products marketed exclusively with images of white beauty. By including a few light-skinned, Anglo-looking women of color, cosmetics companies appear to be inclusive of people of color, without disrupting their message that white bodies are beautiful. The inclusion of fair-skinned women of color like Halle Berry of the U.S. (Revlon), Aishwarya Rai of India (L’Oreal), Genevieve Nnaji of Nigeria (Lux soap), or Terry Pheto of South Africa (L’Oreal) is designed to lull women of color consumers into buying these products and believing that their bodies and beauty are being valued (Osuri, 2008).

[...]

Industry insiders suggest that African American women want to “enhance” their natural beauty by having thinner noses or by “augmenting the nasal bridge” (to make a taller, thinner nose). Anglo noses are typically thinner and taller than many African American or Asian American noses, but the racial meaning and identity of facial features is removed from these advertisements in order to focus instead on universal themes such as “beauty” and “self-improvement.” Most patients of color do not report wanting to be, or even look, white, and it would be socially unacceptable to do so (ASAPS, 2000-2008).

The racial anxieties of people of color have motivated cosmetic surgeons to sell their services by insisting that these procedures have nothing to do with race, racism, white supremacy, or internalized oppression. Cosmetic procedures are simply methods to access a “better you” or even a more authentic racial self. Many doctors suggest that nose jobs, eyelid surgeries, and other cosmetic procedures actually “enhance” or “preserve” ethnic identity instead of obfuscating it. The fact that the overwhelming majority of rhinoplasty procedures (nose jobs) all create similar Anglo noses is omitted from the discourse.
Lähde - Belcorp

Alla taas vastakkaisia näkemyksiä siitä, että aasialaiset haluaisivat saada eurooppalaisille tyypillisen ulkonäön vaan he haluavat olla kauniin aasialaisen julkkisen näköisiä. Tässä kohtaa täytyy kuitenkin huomata, että näistä julkkiksista monet ovat käyneet kauneusleikkauksissa ja heillä on jokseenkin eurokeskinen ulkonäkö. Meredith tuo esille kuinka valkoisia naisia ei yleensä syytetä halusta olla afrikkalaisen näköisiä, jos suurentavat huulia. Hän on jossain määrin väärässä, koska olen ainakin nähnyt varsinkin mustien keskustelupalstoilla väitteitä kuinka ihonvärin ruskettamisessa ja huulten suurentamisessa olisi kyse halusta olla musta, mutta yleensä joku kommentoi näkemykseen sen olevan pötypuhetta.

Feminine Beauty sivuston ylläpitäjä on näitä väitteitä mielestäni hyvin kommentoinut, että eivät eurooppalaiset naiset halua olla mustia naisia vaan huulten suurentaminen ja ihonvärin ruskettaminen on eurooppalaisille tyypillisen ulkonäön rajoissa, koska on tummempi ihoisia eurooppalaisia ja eurooppalaisilla myös huulten koko vaihtelee vai luuleko joku, että suurin osa eurooppalaisista naisista haluaa tumman ruskean ihonvärin ja valtavan suuret huulet.

Eurooppalainen nainen ei myöskään yleensä halua tehdä nenästään leveää tai suurempaa, koska se näyttää esim. maskuliiniselta, joten nenän osalta meillä ei voi olla afrokeskistä kauneusihannetta. Eurooppalainen nainen ei myöskään yleensä halua tehdä silmistään pienempiä, joten silmien osalta meillä ei ole aasiakeskistä kauneusihannetta vaikka osa haluaisi omata vähän itäaasialaisille tyypillistä silmän muotoa, muttä tästä huolimatta tutkimusten mukaan pieni nenä ja suuret silmät ovat tärkeä osa naisen kauneutta.
Meredith Jones, media lecturer and author of Skintight: An Anatomy of Cosmetic Surgery, believes the answer lies far beyond the assumption that non-Caucasians want to "Westernise" their appearance. "I think our attitude to so-called 'ethnic' cosmetic surgery is [inherently] racist. For example, a very common procedure for white women to have is lip augmentation. But nobody would accuse them of wanting to look African or of 'de-racialising' themselves," says Jones.

In fact, according to Sydney cosmetic surgeon Dr Peter Kim, Asian-Australian patients tend to model their idea of a "perfect" face on Asian stars rather than Hollywood celebrities. "People usually bring me pictures of Korean actors and singers," says Kim. "I've never had anyone bring in a photo of a Caucasian star and say they want to look like them."
Lähde - Plastic Surgery for Ethnic Patients - Orange County - Before & After Photos - I Look Good

Phenotypes vs genetic statistics
Another Robert Chambers?

MSMC preprint (Schiffels and Durbin)

Bimaxillary protrusion is a commonly seen deformity in Asian populations.
A Scientific Perspective on Why Oriental Blepharoplasty is Essential


Alla Googlen huonolta vaikuttava käännös yllä olevasta naisesta, josta saa käsityksen kuinka naista on pidetty alkukantaisen näköisenä miehenä ja häntä on myös kiusattu koulussa. Näitä lukemalla pystyy myös ymmärtämään, miksi miehet eivät yleensä tykkää esim. mustista naisista, koska heillä esiintyy keskimäärin enemmän samankaltaista ulkonäköä, joka ei ole varsinkaan länsimaalaisen kauneusihanteen mukainen, jota kauneusleikkauksilla tavoitellaan vaikka muutama prosentti eurooppalaisista naisista ei yhtä paljon näkisi mustien miesten ulkonäössä ongelmia, koska he näkevät sen osaltaan tummasta ihonväristä johtuen maskuliinisena.
It has been reviled "primitive man" and "man face" from a young age due to the thick eyebrows and mouth cheeks bulged, and dark skin.

But going to live lonely while this can not stand. I want to be beautiful.
Lähde: Kumman aasialaisen naisen valitset

Black women with platinum blonde weave
Male To Female Full Body Makeup Changeover

What surgery is needed to make asian features look caucasian
Korean Plastic Surgery NOT "trying to look caucasian"

Can Asians get Caucasian-like eyelids through surgery? (photo)
Kim Kardashian’s Nose Job: a Forensic Analysis

Colored Contacts For Dark Brown Eyes: Desio Review
Has plastic surgery ruined 2NE1 Park Bom`s natural beauty?

Nur76 Skin Lightening Documentary for Scottish Cinema
Revesse Rhinoplasty & Facial Cosmetic Surgery

Unknown Phenotypes
Black skinned beauty

Dystopian diversity
Percentages of births by race at the state level

Eurasialaisen naisen pitkä kauneusleikkausaiheinen kirjoitus on aiheuttanut netissä paljonkin keskustelua kuinka ihmiset ovat muuttumassa ulkonäöllisesti samankaltaisiksi tai eurokeskisiksi ja kuten yleensä on ihmisillä monenlaisia näkemyksiä syistä, miksi näin tapahtuu. Alla voi nähdä kuinka luultavasti musta kehuu mustien naisten ulkonäköä, joka on myös käyttäytymistieteellisesti ymmärrettävää vaikka toisaalta muut miehet olisivatkin yleisemmin eri mieltä, että kauneus on lopulta myös katsojan silmissä.
A lot of people will say that the plastic surgery that Asians get (big eyes, oval face, skin lightening procedures) have nothing to do with white people. I would have to disagree. I know that big eyes and white skin have been the standard of beauty for them before white people came to their shores but the globalization of white supremacy exacerbated that. They use white models in beauty advertisement and have a tendency to present white women as the ideal standard of beauty.

It's depressing how the entire world believes that to be beautiful, you have to be as close to white as possible. I know from experience, that once you cast out that white supremacy demon inside of you, you can see the absolute beauty in the people of your race. To me, nobody can beat black women. It was a long time before I realized that.
Lähde

Poimin alla olevasta tutkimuksesta muutaman lainauksen, jossa esitetään väite kuinka kauneusala tuo esille rasistisesti eurokeskistä ulkonäköä. Rasismista voi olla montaa mieltä, koska länsimaissa kuitenkin kohderyhmänä ovat valkoiset naiset, mutta onhan se tietenkin totta, että vaikka nykyään puhutaan paljon myös sekarotuisten kauneudesta on kuitenkin enemmän eurooppalaisen ulkonäön omaavilla naisilla valtava asema maailmalla, että heistä näkee kuvia esim. itäaasialaisten kauneusleikkaussivustoilla.
Inherently, the beauty industry maintains racism through selling products and images of Eurocentric physical features of beauty including having light skin, a narrow nose, and straight hair.

[...]

This study found that among the given faces, White faces were perceived as the most attractive. Contrary to the investigator’s predictions and previous studies, the face with the most Asian features was found to be the least attractive.
Lähde

Löytyi sekarotuisten kauneutta koskeva tutkimus, jota ei harmillisesti pääse lukemaan. Tutkija toteaa, että vaikka Yhdysvalloissa sekarotuisia pidetään hyvin kauniina, niin tämä ei kosketa kaikkia sekarotuisia. Kyse taitaa olla eurokeskisen ulkonäön omaavista sekarotuisista, koska jos valkoisen naisen synnyttämä mulatti näyttää pitkälti mustalta, niin ei häntä tulla yleisesti kauniina pitämään vaikka äiti olisi ollut barbiemainen kaunotar. Tämän lisäksi tulee myös huomata, että monet latinot, kuten meksikolaiset ovat sekarotuisia, mutta eivät kaikki meksikolaiset ole kauniita.
My results indicate that there is in fact a belief in mixed race individuals' superior beauty in America; but, with regard to identity, beauty is not associated with identity for all mixed race groups.
Lähde

Sekarotuisten kauneuteen liittyen mielenkiintoinen poiminta toisesta tutkimuksesta koskien enemmän eurooppalaisille tyypillistä ulkonäköä. Tässä voi jälleen kerran huomata kuinka tutkija laittaa merkille eri ihmisryhmille tai roduille tyypillisen ulkonäön ja kuinka hyvin se vastaa kauniina pidettyjä mustia ja meksikolaisia naisia, jotka usein omaavat pitkälti kauniin eurooppalaisen naisen ulkonäön.
Hunter (2004) wrote, ‘‘The ‘most beautiful’ African Americans and Mexican Americans are those who look least like African American and Mexican American people’’ (p. 38).
Lähde


Lähde

That's only because there are more Nigerians than there are African Americans. Nigerians in Nigerian aren't so exposed to Western standards of beauty whereas African Americans are. This is the reason why almost all African American celebrities appear light than they naturally are and have had a notable nose job. That is not the case with most Africans.

[...]

They weren't as exposed to western beauty standards... BUT... they still wear weaves and relaxers and bleach their skin, why? Why in a country where people who look like you are the majority are you buying horse tails for hair?
Lähde

Alla keskustellaan siitä, että ovatko kauniit mustat naiset jotenkin eurooppalaisen näköisiä ja mitä olen tuolla sivustolla olevia kuvia katsonut, niin mustat naiset näyttävät enimmäkseen pitävän kauniina naisia, jotka omaavat jokseenkin eurokeskisen ulkonäön, joka poikkeaa huomattavasti äärimmäisen negridisestä ulkonäöstä tai ovat selvästi sekarotuisia, että esim. nenä on leveydeltään pieni ja korkea. Vaikka tässä olisi osaltaan kyse länsimaiden vaikutuksesta, niin siitä huolimatta kauneustutkimusten perusteella ihmiset tykkäävät yleisesti naisilla siitä, että leuka ei ole suuri, nenä on pieni ja silmät ovat suuret. Tämän lisäksi voi havaita monilla kauniina pidetyillä mustilla naisilla olevan aika vaalea ihonväri ja pitkät suorat hiukset, joten näiden tekijöiden osalta ulkonäkö ei aina oikein vastaa mustille tyypillistä.
It's like hello? If she was ugly, would you have said European features. And I have seen and hear people, usually they that aren't Black and will imply or allude that a pretty brown or dark woman is mixed somehow. Even Iman has been called a white girl dipped in chocolate.

"Back in the day, white people went to East Africa to find Iman, their acceptable black girl. When white people did this, former Essence Editor-in-Chief Marcia Gillespie called East African model Iman Abdulmajid “a white woman dipped in chocolate."

I mean we do come in various features, we are that diverse. Can't a Black women just be pretty because she's Black?

Dark skin, full lips, almond shaped eyes, etc how the fuck is that European?

[...]

I can't stand this either. This Asian girl that I was working with said some dumb shit like this. She was like "Omg you're so pretty! You're not like most Black women. You're features are more like a White woman's and you don't look Black at all.
Lähde

Alla sitten keskustellaan eurooppalaisesta kauneusstandardista ja sen vaikutuksesta. Alla voi myös havaita saman, mitä on tutkimuksissa usein tuotu esille kuinka mustat miehet usein tykkäävät vaaleammista mustista naisista.
Living in this world,especially America everyone effected by it. I am not trying to come at you but let be realistic, black people use that standard to determine how attractive black women are, the lighter the better, light skin, long hair, different color eyes, pretty much the closer you are to looking like a white women the more attractive you are. When you constantly have black men always comment on your skin tone making remarks like how they normally don't date dark skin women or you are pretty for a dark skin woman. Its really annoying especially if its coming from a dude that is your complexion or darker & no I don't live in the hood or frequent the hood. I hear comments like that in college, after college and by professional black men.

[...]

Thats the thing WE dont. Bleached blonde weaved edtra exxotical women all over black men magazines, and black women even call other black women monkeys and gorillas like Kenya moore. It seems as if the white standard of beauty is used to measure how beautiful a black women is. When black women and white women dont look alike at all.
Lähde

Sivustolla aiheuttaa nähtävästi paljonkin keskustelua mustien naisten kauneus ja alla voi taas havaita kuinka usein varsinkin länsimaissa pidetään kauniina sekarotuisemman ulkonäön omaavia naisia, joka taitaa sitten olla osaltaan syynä sekarotuiset ovat kauniita väitteeseen, jos kerta harvempi pitää aidompia mustia naisia kauniina.
They are light skinned.

Most black women are not.

Rihanna and Beyonce do not represent the average black woman unless she's mixed or redbone/yellow bone.

ETA: When I see a size 6 or 8 dark skinned chick with 2 inches of hair and a bad weave on the cover of Maxim maybe then I'll change my opinion... but yea Bey/Rih aren't representative of 100% black chicks who don't have white/nonblack admixture.

[...]

Getmoney and Omarfisher are in denial. If all shades of black women were considered sexy you would see all of them in the same amount instead of just a few here and there. You constantly see different kinds of white girls on the cover of swimsuit and fashion magazines, but only once a year (twice if we're lucky) you will see a black woman.

I love how someone posted that OLD cover of Tyra Banks on Sports Illustrated to illustrate their point. If you bought a years worth of Sports Illustrated you would see that out of a year only a few (if that many) black women have appeared on the cover.

I've been subscribed to Seventeen magazine for THREE years and out of those THREE years there have been a total of (if my memory serves correctly) three black women on the cover. If you don't believe me take the test for yourself, subscribe to a magazine thats not aimed at blacks, a mainstream magazine and count over a years time, how many times a black person appears on the cover, by themselves.

[...]

Seems like Beyonce gets lighter and lighter...

I thought she was a white woman for a minute when I first saw that image.
Lähde
In the Miss Chinatown U.S.A. Beauty Pageant, standards of beauty were meant to reflect Chinese standards, but this was not always so. The pageant typically used White standards with which to judge the Chinese American women competing. One contestant has been quoted as stating that the contest "shows that the closer you look like the Whites, the prettier you are" (Wu, 1997, p. 15). Critics against this pageant have agreed that many Asian Americans have in fact internalized the "White standards" of beauty that have been mass promoted in this society. Such standards are typically emphasized to include a high-bridged, narrow nose, a large bosom, and long legs (Wu, 1997, p. 15). As most Asian women do not typically hold such physical traits, they are often encouraged to meet such standards, both within the realm of the pageant and in the greater environment in general. "Caucasian" eyes have often represented a standard of beauty for Asian American women. A decidedly "Western" look typically involves larger eyes with double eyelids, as opposed to the single eyelids that most Asian women have. Wu, in examining the Miss Chinatown U.S.A. Beauty Pageant, describes how in the 1960s women were using various methods to achieve the double eyelid look, including scotch tape or glue over their eyelids at night, or even plastic surgery (Wu, 1997, p. 16).
Lähde

Alta löytyy erittäin mielenkiintoinen tutkimus kuinka monet aasialaiset muokkaavat ulkonäköään huomattavan erilaiseksi tai eurokeskiseksi. Tutkimuksesta löytyy paljon hienoja kuvia ja nähtävästi monet eurooppalaiset ovat kehuneet näiden aasialaisten ulkonäköä sanomalla kuinka haluaisin itsekin olla söpö aasialainen. Kyllä tämä tietysti on ymmärrettävää, että eurooppalaisten naisten joukosta löytyy niitä, jotka haluaisivat olla enemmän siromman ja söpömmän aasialaisen näköisiä vaikka monien aasialaisten ulkonäössä olisikin kyse huomattavasta eurokeskisyydestä. Tutkimuksesta löytyy mielenkiintoisia kommentteja youtube:sta, joista olen tainnut itsekin kertoa kuinka ihmisillä on tapana kritisoida ja sanoa kuinka haluat olla valkoinen tai eurooppalainen, mutta sitten kommentteihin mahtuu myös toisenlaisia kommentteja kuinka aasialaisella naisella saa olla myös oikeus värjätä hiuksensa vaaleaksi, eikä sitä pidä väittää haluksi olla valkoinen nainen.
I will never forget the first time I laid my eyes on a gyaru. Two years ago, I was glancing through a pile of Japanese fashion magazines, which I had eagerly bought at Hong Kong airport. After flipping through the pages, seeing one Eurasian model after the other, my eye suddenly fell on something peculiar, something I had never seen before. It was an advertisement depicting a group of teenage girls. I paused to examine their faces. No, this was not just your typical Eurasian look. They looked hauntingly Caucasian, yet not quite. Clearly, these girls were not mixed-race, but somewhere 'in-between' familiarity and foreignness − ethnically ambiguous. And, somehow, this ambiguity bothered me intensely.

[...]

As a Korean guy. I TOTALLY AGREE WITH YOU. This woman here is trying to emulate Caucasian. I don't know if you notice this too, but many Asians to me tend to be brainwashed and also the worshipers of white people. Look at Japanese anime and Japanese video games for example: Majority of the characters are all blonde haired blue eyed whites. Also look at what's going on in Asians countries with surgery and stuff like how they emulate Caucasian features and beauty.

[...]

Don't flatter yourself. Xiaxue is not trying to look white. She's trying to look Japanese. Gyaru fashion. Get it right. Don't think that Caucasians are the only ones that have and value those features: small nose, high nose bridge and big eyes. She just happens not to be born with them.

[...]

Clearly, these two commenters have done their homework. In Asia, Europe and North America, pale skin has been a social marker of the upper class as it indicated who had been privileged enough to avoid working in the sun for hours. In Japan, a white face has been the ideal for the Aristocratic class ever since the Heian period (794) (Spielvogel 97). Recent examples of Asia's historical appreciation of pale skin, reflected by geishas painting their faces white and Chinese opera performers wearing white masks, are to be found in bihaku būmu ('beautiful white boom') (Miller 2006: 35) − the preference for white skin in Japan. The Japanese proverb ''white skin covers the seven flaws" places the importance of a fair, flawless skin above other facial features by stating that the beauty of a woman is solely measured by the paleness of her skin.
Lähde

Alta löytyy muutamia kuvia liitteenä tutkimuksesta poimittuna ja ylimmässä kuvassa voidaan havaita kahden aasialaisen naisen keskellä amerikkalainen Dakota Rose. Tutkimuksessa käy tähän naiseen liittyen hauskasti ilmi kuinka jotkut luulevat naista aasialaiseksi, johon taitaa syynä olla nämä muut aasialaiset naiset, että aasialaisen naisen erottaminen eurooppalaisesta naisesta voi olla vähän vaikeaa vaikka toisaalta kyllä nämä naisen vieressä olevat naiset tunnistaa itäaasialaisiksi. Tutkimuksessa on varsinkin juttua koskien näitä kahta aasialaista naista, joita syytetään monien taholta halusta olla kuin valkoinen nainen vaikka kyse olisi halusta olla erilainen tai kaunis aasialainen nainen, eikä varsinaisesti joku kaunis eurooppalainen nainen. Vaikka joku haluaisi olla, niin onhan näillä monilla aasialaisilla naisilla hyvin söpöt ja sirot kasvot, jotka eivät näytä eurooppalaisille tyypillisiltä, joten moni aasialainen nainen haluaa vaan tehdä itsestään eksoottisen aasialaisen naisen näköisiä käyttämällä vaikka värilinssejä ja värjäämällä hiukset vaaleiksi.


Lady by Tokyo - Beauty Addict - Feminine Face

Alla on nähtävästi kahden nuoren valkoisen naisen ylläpitämä sivusto, jossa kritisoidaan kaikenlaista liittyen kauneusihanteisiin. Ensimmäisessä linkissä on juttua tästä eurokeskisestä kauneusihanteesta kuinka naisen tulee näyttää enemmän eurooppalaiselta tai valkoiselta ollaakseen kaunis ja toisessa linkissä käsitellään tätä erikoista ilmiötä länsimaissa kuinka vastaavasti monet valkoiset haluavat ruskettaa, kun vastaavasti monissa maissa halutaan omata hyvin vaalea ihonväri.

How white ideals exclude women of color
Dying for a tan

Alla on mielenkiintoinen kirjoitus itäaasialaistaustaiselta naiselta, jossa käsitellään tätä eurokeskistä kauneusihannetta. Tällaiset kirjoitukset ovat pääsyy kauneustutkimukseeni, että vaikka tämä nainen tuokin hyvin esille kuinka vaaleasta ihonväristä on tykätty Aasiassa jo ennen länsimaalaisten tuloa, niin tutkija ei laajemmin pohdi syitä eurokeskiseltä näyttävälle kauneusihanteelle vaan näkee syynä siihen olevan pitkälti länsimaiden vaikutuksen. Tällaiset kirjoitukset ovat helposti liian syyllistäviä länsimaalaisia kohtaan, jos kauneusihanteessa ei ole ainoastaan kyse länsimaalaisista.
An advertisement featuring Emma Watson for skin-whitening products was the "first thing to greet me as I stepped of a sixteen-hour Flight into Beijing Capital International Airport. As someone who has visited China every other year since 2006, I have noticed the increasing influence of the West on Chinese culture.

[...]

The responses of the Asian women from Tsai’s interview “revealed that the beauty standard depicted by Caucasian models was accepted [by them] as a global beauty ideal.” Speaking about a perspective from the other side of the world, Hall claims that in the United States, while Americans often fetishize and “admire the exotic image” of Asians by virtue of Asians being a minority in the U.S., white American men ultimately “tend to prefer white American women physically,” and thus “white female beauty still remains the standard” (Hall 11).

[...]

The larger exposure to Western models over Asian models already associates Caucasian features as beautiful, and the higher depictions of Western models as “sexy” (versus Asian women being depicted as “cute”) can cause Asians to feel that they are not adequately sexy by virtue of not being white (Frith et al. 57).

[...]

I associate beauty with a heart shaped face, large, round eyes, slenderness, and fair skin – all features matching the Eurocentric ideal of beauty. While I, like many other Asian women, do not consciously strive to look Western, my distaste for Asian racial features echoes the Eurocentric standard of beauty as a form of structural violence. Even now, I struggle with my small eyes, tiny nose, weight, and wide jawline because unconsciously, I know they do not conform to the universal ideal of beauty – an ideal that is Eurocentric.
Lähde
So-called ‘Ethnic Plastic Surgery’ has come under controversial fire for promoting a more ‘Caucasian’ look. Smaller noses; removal of the East Asian epicanthic fold on the eye; breast reduction; and liposuction are all common plastic surgery procedures that are criticised for being ways of achieving a more European version of beauty.

Janie Ward, head of the Africana Studies Department at Simmons College in Boston says, ‘The beauty ideal has been white for a very long time. I think it’s a little bit naive to say it [ethnic plastic surgery] is about personal aesthetics and choice. That negates 400 years of history. ’In the beauty industry there has been a call for greater ethnic representation and critics argue that too many models worldwide are European in appearance.’

In the beauty industry there has been a call for greater ethnic representation and critics argue that too many models worldwide are European in appearance.

‘African-American women in particular have a complicated relationship with their bodies and sense of beauty,’ she said. ‘A lot of it has to do with a culture that says your nose is too wide, your hips are too wide, your hair’s not right. The image that’s in women’s heads when they walk into a surgeon’s office, when they think of ‘proportionate’ — that’s very much shaped by the images they’ve been consuming in the media.’

But others disagree, saying that minorities seek cosmetic surgery for the same reason as those of European descent: in a world obsessed with appearance it’s just one more way to look better. African American plastic surgeon Julius Few says, ‘More people who are performing these procedures actually come from those ethnic backgrounds, and we’re sensitive to those perceptions.’
Lähde