Alla olevassa kuvassa voi nähdä erilaisia vaatemerkkejä kiinalaisen JD verkkokaupan sivulla, joista moni näyttäisi olevan kiinalaisia. Tällä sivustolla ja näiden tuotteiden kotisivuilla voi huomata paljonkin eurooppalaisia naisia vaikka osa yrityksistä mainostaa myös aasialaisilla naisilla. Nettiyhteydet Itä-Aasian maihin näyttävät usein toimivan vähän huonosti, että sivustojen latautumisessa kestää ja eikä kaikille näistä tuotemerkeistä edes löydä helposti omaa nettisivustoa, joten näiden verkkokauppojen kautta näitä kiinalaisten omia tuotteita taidetaan enimmäkseen myydä.
Lähde - Gainreel - Moonbadi
Kun näistä tuotemerkeistä etsii Google:lla lisätietoa päätyy usein muihin verkkokauppa sivustoihin, kuten esim. Tmall nettikauppaan. Sivustosta ei saa oikein mitään selvää, joten Googlen kääntäjää käyttämällä voi esim. katsella naisten vaatteita ja niiden mainontaa. Näistä tuotemerkeistä monet näyttävät olevan aasialaisia, joista osaa esitellään käyttämällä ainoastaan aasialaisia naisia ja sitten on niitä, joissa käytetään enemmän eurooppalaisia naisia.
Lähde - Aasialainen nainen - Eurooppalainen nainen - Aasialainen nainen
Klikkaa alla olevien linkkien kautta löytyviä tuotemerkkejä ja katsele kuvia eurooppalaisista, aasialaisista, eurokeskisistä ja todennäköisesti myös eurasialaisista naisista.
Alusvaatteet - Kevään ja Kesän muoti
Alla on tietääkseni muutama kiinalainen yritys, jotka nähtävästi käyttävät mainonnassa paljon eurooppalaisia naisia vaikka tuotteet olisivat Kiinan ja Aasian markkinoille. Näistä yrityksistä on vaikeaa saada tarkempaa tietoa osaltaan kielimuurista johtuen vaikka tuo Googlen kääntäjä vähän auttaa. Tämä on kyllä hyvin mielenkiintoista, että miksi eurooppalaisia naisia käytetään näin paljon, mutta tässä asiassa kannattaa myös tarkastella eurooppalaisen naisen kasvonpiirteitä ja verrata niitä aasialaiseen naiseen. Nähdäkseni eurooppalaisen naisen kasvonpiirteet ovat sattumalta sellaisia, joista muotialalla tykätään, koska aasialainen nainen näyttää usein kuvissa söpön tyttömäiseltä, kun taas eurooppalaisessa naisessa näyttäisi useammin olevan esim. naisellisempaa voimakkuutta, mutta tämä voi olla myös tarkoituksellista, mutta toisaalta eihän eurooppalainen ja aasialainen nainen omalle ulkonäölleen mitään mahda ellei sitten käy kauneusleikkauksessa.
Pitäisi tarkemmin perehtyä Kiinan muotimaailmaan, mutta nähtävästi kiinalaiset yritykset pyrkivät luomaan omia tuotemerkkejä, eikä olemaan enää samassa määrin länsimaalaisten yritysten alihankkijoita, jotka niskalimassa vääntävät halvalla vaatteita, joita sitten länsimaissa myydään kalliilla hinnalla. Länsimaissa on yritetty saada mallialalla lisättyä mallien ulkonäöllistä moninaisuutta palkkaamalla myös mustia naisia, mutta nähtävästi Aasian maissa tähän ei olla vielä menty suuresti mukaan vaan mallit ovat enimmäkseen aasialaisia, eurooppalaisia ja myös näiden jonkinlaisia sekoituksia. Eipä tälle asialle taida mitään voida, jos aasialaiset eivät halua yleensä ottaa mustia afrikkalaisia, mulatteja ja muita tummempia naisia malleiksi. Voi sanoa, että itäaasialaiset ovat merkittävä ja kasvava työllistäjä monelle eurooppalaiselle naiselle ja näin ei olisi, jos itäaasialaiset eivät näkisi eurooppalaista naista jollain tavalla kauniina.
Betu - Xinhe Fashion - Yinger Fashion Group - Maniform - Koradior - Jaclyh - Yigue
Jatkoin tässä vielä tuon Tmall verkkokaupan tutkimista ja sieltä tuli vastaan Etelä-Korean suurimpiin lukeutuvan vaatealallakin toimivan E-Land:in alusvaatemerkki tai kauppa BodyPops, jonka mainonnassa arvaatte jo varmaan käytetään nähtävästi enimmäkseen eurooppalaisia naisia. E-Land:in Eblin alusvaatemerkissä voidaan myös havaita eurooppalaisten mallien käyttämistä, että nähtävästi tämän yrityksen toiminta perustuu osaltaan eurooppalaisten mallien käyttämiseen tuotteiden markkinoinnissa vaikka asiakkaat olisivat esim. korealaisia ja kiinalaisia.
Taitaa todellakin olla sillä tavalla, että eurooppalaisten mallien käyttämisellä saa myytyä tuotteita vaikka normaalisti mallien tulisi olla enemmän samankaltaisia asiakkaiden kanssa. Eihän länsimaissa yleensä tuotteita mainosteta käyttämällä aasialaisia naisia vaikka osaltaan väestön kasvavasta moninaisuudesta johtuen malleiksi voidaan ottaa vähemmistöjen edustajia, mutta kohderyhmänä on yleensä enimmistö. Toisaalta Itä-Aasian maiden osalta on tuotu esille, että ennen vanhaan ei ollut soveliasta käyttää aasialaista naista alusvaatemainoksissa, joten tämäkin taitaa edelleen vaikuttaa.
E-Land - BodyPops - Eblin Lingerie
Alla on lisää kiinalaisista verkkokaupoista poimittuja tuotemerkkejä, joissa voi havaita käytettävän myös eurooppalaisia malleja, mutta samalla voi myös verrata aasialaisten mallien ulkonäköä ja pohtia millaisen mielikuvan antavat nämä ulkonäölliset erot. Kuten olen jo todennut näyttävät aasialaiset naiset olevan usein söpön tyttömäisen ja siromman näköisiä, joka varmasti miellyttää monen miehen silmää, kun taas eurooppalaiset naiset ovat enemmän naisellisemman, seksikkäämmän ja voimakkaamman näköisiä.
Yi Xiang Li Ying - Meibiao - Enweis - Chiu Shui - Mirrorfun - X.Ying - Cnzko - Dabuwawa - Hensal - Vimuse - Chiu Shui - Artka - Yiman Li
Laitoin alle vielä lisää tuotemerkkejä, joita löytää koko ajan lisää ja alkaa tässä jo näyttämään siltä, että suurimmassa osassa varsinkin vaatetuotteissa käytetään eurooppalaisen näköisiä malleja. Olen myös laittanut merkille kuinka tuotteita voidaan esitellä näytöksissä käyttämällä aasialaisia naisia, mutta sitten tuotetta markkinoidaan kuvissa käyttämällä eurooppalaisia naisia. Alla olevat linkit ovat varmasti mielenkiintoisia naisille, kun tykkäävät yleensä katsella vaatteita, mutta kyllä tuolla voi muutenkin ihastella naiskauneutta ja hienoja vaatteita. Yksi Kiinan juani on sitten n. 0,12 euroa, joten sadan juanin hintainen tuote maksaa n. 12 euroa.
Best Fig - Ochirly - Miiow - AutumnDeer - Conlia - Sang Luo - Yatingyawen - Tingmei - Aisaly - Laeibelle - Fiber Meiyuan - Zasn - She's - The most beautiful bride
Kiinalaisia verkkokauppoja on mielenkiintoista tutkia ja sieltä löytyy koko ajan lisää vaatemerkkejä tai yrityksiä, joita taitaa olla satoja, mutta onhan esim. Kiina suuri maa, että yrityksiä löytyy valtavasti ja näiden yritysten valikoimasta voivat naiset kivasti löytää jotain hienoa, jolla tehdä vaikka muut naiset kateelliseksi, jos esim. ostaa hienon kesämekon, jollaista ei Suomen kaupoissa myydä.
Alla on taas lisää hirveä määrä näitä tuotemerkkejä, joissa voi havaita käytettävän enemmän ja vähemmän eurooppalaisia malleja. Kun noita verkkokauppoja katsoo, niin huomaa eurooppalaisen mallin käyttämisen olevan yksi keino saada huomiota, jos muissa mainoksissa on vaikka aasialaisia malleja, mutta toisaalta itäaasialaiset yritykset ovat nähtävästi liiankin paljon intoutuneet käyttämään eurooppalaisia malleja, joten aasialaisilla malleillakin saa huomiota. Osassa tuotteista tuodaan esille eurooppalaisuutta vaikka yritys olisi oikeasti kiinalainen, mutta nähtävästi eurooppalaisuus tai länsimaalaisuus muodissa myy.
Alla on myös kuva malleista, joista toisen varmaan tunnistatte ulkonäön perusteella itäaasialaiseksi ja toisen eurooppalaiseksi. Tässä voi samalla aika hyvin verrata näitä ulkonäöllisiä eroja vaikkei näiden kahden mallin perusteella kannata tehdä suuria yleistyksiä. Kuitenkin aasialaisilla naisilla näyttäisi usein olevan näissä kuvissa enemmän tyttömäisempi ja söpömpi ulkonäkö ja taas eurooppalaisilla naisilla on naisellisempi. Tämä johtuu nähdäkseni osaltaan siitä, että eurooppalaisilla kasvot työntyvät yleisemmin eteenpäin, kun ne itäaasialaisilla ovat useimmin lättänämmät.
Murua - Ouyike - Vivicam - Caishangfeng - Xiwu - YCMS - Qianqimy - Huaimeifs - Yiman Li - Zhuoxin - Haoduoyi - Guxuanfs - Muaiwusi - Qianqimy - Cicishop
Ei voi kun nauraa tai hämmästellä tätä eurooppalaisten mallien käyttämistä tietääkseni itäaasialaisten tai kiinalaisten tuotteiden mainostamisessa. Hyvin kummallista, mutta eurooppalaiset mallit ovat tästä varmaan iloisia, koska töitä riittää. Tätä pitäisi oikein enemmän tutkia kysymällä näiden yritysten johtajilta, että miksi eurooppalaisia malleja käytetään. Onko esim. eurooppalaisilla malleilla yleisemmin jotenkin parempi ulkonäkö ja voimakkaammat kasvonpiirteet tai syynä länsimaiden kehittyneisyys ja kulttuuri vai mitä näitä syitä onkaan, joita itäaasialaiset suuresti ihastelevat.
Baosilufs - Moreline - Yousay - Givh Shyh - Meizhiyuan - Lingzifeifei - Mumu Home - Qsjiexidz - Yonghengyanse - Buou Buou - Rosi - Gubeisha - Ionoy - Helene&Co - Annally
Hienoja kuvia aasialaisesta naisesta
Purseblogia lukemalla tulee päädyttyä monenlaisilla sivustoille, joten alla olevista linkeistä voi nähtävästi ihmetellä Yahoon taiwanilaista verkkokauppaa, jossa näyttäisi taas olevan myös eurooppalaisia malleja vaikka kyseessä olisi aasialainen tuote. Näillä aasialaisilla malleilla näyttäisi olevan yleisesti sellaiset kasvot, mitä kauneusleikkauksilla pyritään tekemään, mutta ei näiden mallien osalta aina pidä olettaa, että nainen olisi jotain ulkonäölleen tehnyt kuin vaan meikannut ja kyseessä voi myös olla eurasialainen.
Sivustolla voi myös pohtia kauniin aasialaisen ja eurooppalaisen naisen ulkonäöllistä eroa, jonka perusteella aasialaiset naiset näyttävät olevan enemmän söpömmän näköisiä, kun taas eurooppalainen nainen näyttää enemmän sanotaanko aikuiselta naiselta. Tätä ulkonäöllistä eroa liittyen varsinkin nenään ovat monet aasialaiset naiset tuoneet esille kuinka korkealla nenällä söpöys tai tyttömäisyys vähenee ja näyttää enemmän elegantilta kaunottarelta. Vaikka miehiä ei taida samassa määrin kiinnostaa vaatteet ovat nämä verkkokaupat naiskauneuden kannalta mukavaa katsottavaa.
Babyluv - DeBelle - Ruby's - Air Space